pomoc
mc
dobrý den.Prosím Vás moje Kamarádka chce vyzkoušet pervitin(kterej jí nedoporučuji) ,ale má nemoc>> špatnou funkčnost ledvin.<< já už nevím co jí mám říct . co by se jí mohlo stát při použití této drogy?

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že máte o kamarádku obavy a vzhledem k jejím zdravotním potížím více než oprávněné. Užití pervitinu má řadu velmi závažných zdravotních rizik pro celý organismus včetně ledvin. Více informací o pervitinu najdete na našem webu pod kolonkou Stimulační drogy / Pervitin nebo na www.drogy-info.cz pod kolonkou Ilegální drogy / stimulancia. Největší riziko pervitinu z tohoto pohledu "plyne z faktu, že nikdy nevíte, kolik drogy jste si v dávce vlastně koupili a jaké je kvality – tedy zda jde skutečně o kýženou drogu nebo některý z jejich prekursorů v nedokonalém výrobním procesu. Tyto prekursory, stejně jako látky, které se používají k „řezání“ (ředění látky za účelem zvýšení jejího objemu a tedy zisku dealera), jsou často nebezpečnější než sám pervitin – není třeba se jimi „předávkovat,“ a přesto Vám spolehlivě zničí játra, ledviny a další orgány." (www.drogy-info.cz) Pokud byste chtěla nějaké podrobné informace v angličtině, najdete je na tomto webu: www.erowid.org/chemicals/amphetamines/amphetamines_health.shtml Nicméně - rozhodnutí, zda pervitin vyzkouší, je pouze na Vaší kamarádce - Vy jí můžete předat informace a říct jí, že o ní máte strach a že si nemyslíte, že je to dobrý nápad, tím ovšem Vaše zodpovědnost za její jednání končí.