XTC. a léky, vitamíny..
clubber
Zdravím, dobrý den! Jsem občasný uživatel extáze, cca 5 let, cca po 14 dnech, tak 2-3 ext., S braním nechci zatím z více důvodů přestat. Zdravotní problémy žádné. Jen mě zajímá taková věc, přeci jenom si samozřejmě uvědomuju, že to neni zrovna nic blahodárného pro organismus, zajímá mě, jakým způsobem se třeba buď jednorázově jednou za čas vyčistit (jak na to, máte tip na nějaký takový "soukromý detox"?) a nebo - a to hlavně - co byste doporučili za dlouhodobější "pomoc" pro organismus, logicky mě napadají různé vitamíny (nějaké konkrétní pro tento případ?) a pak i třeba nějaké léky, logicky mě napadá že ext. je blbá pro játra, tak co třeba něco na játra, nějaké konkrétní léky? Nebo ještě další medikamenty, které by mohli organismu nějakým způsobem pomoct? Další věc co mě napadá, mám slabou hypertenzi (nic zásadního, ale tableta a několika hodinový tanec tomu samozřejmě moc nepřidají) a dřív jsem jí měl léčit půlkou Trimepranolu na den, ale vykašlal jsem se na to. Myslíte, že bych měl v "léčbě" této slabé hypertenze pokračovat - stejným způsobem, mohu Trimepranol? Nebo zajít znovu za lékařkou (na srdce) pro znovu posouzení? Myslíte že jí mohu, nebo lépe řečeno - MĚL BYCH - jí říct o tom že jsem uživatel xtc. aby dle toho mohla lépe předepsat vhodný medikament? - předpokládám že lékařské tajemství nedovoluje, abych z toho měl nějaký právní problém, když bych jí to řekl... Doufám že jste mě pochopili :-) Hezký den a předem děkuji!

Odpověděl: Jakub Minařík
Neexistuje žádný zázračný a rozumný postup, který by eliminoval následky užívání drog. Platí to i pro MDMA. Ale to asi víte. Jako rozumné se mi jeví některé věci - zcela se vyhněte jiným drogám, včetně alkoholu, alkohol, prostě nepijte. Napomoci mohou vitaminy skupiny B, které příznivě působí na nervový systém. Dodržujte zdravou životosprávu. Nu, ohledně vaší hypertenze - na tu je EXT vysloveně nevhodná. Antihypertenziva byste měl užívat, aby se váš stav nezhoršoval. Doporučil bych vám zajít za vaší lékařkou a nechat si znova nasadit léky.