tráva
Virgil
Dobrý den, asi v osmnácti letech jsem poprvé (na vojně) skusil marihuanu. Tankrát to bylo Canabis sativa. Po návratu z vojny jsem najednou zjistil, že snad hulý celý svět. Musim podotknout, že jsem před vojnou vrcholově sportoval. No čas plynul a ja přešel z obyčejné trávy na zušlechtěný skank. Když jsem ho poprvé hulil, pamatuji si jak jsem si říkal, SNAD S TÍM DOKÁŽU JEDNOU PŘESTAT....... Dnes je mi 33 a hulim gram skanku denně. Leze mi to děsně do peněz, stále častěji se dostavují deprese. Nějak se mi nedaří s tím přestat. Vydržímto do večera. Když jdu večer spát a nemůžu usnout protože nejsem zhulenej, jsem schopnej udělat cokoliv, abych se zhulil. Prostě jezdim po praze tak dlouho, něžli něco neseženu a nejsem zhulenej. Jenže ouha ! jakmile se dostaví pocit zhulenosti, mám na sebe takový vstek, až někdy přemýšlím, že to skoncuju úplně sakum prdum. Ano pomýšlím na sebevraždu jak moc se v tu chvíli nenávidím ! Nenávidim se, že jsem přestal sportovat aje ze mně tlustá troska co je každý den vyhulenej a hlavně děsně LÍNEJ !!! Máte prosím vás nějaký recept jak se toho zbavit ??? Věřte že jsem skoušel cokoliv a přečetl spousty rad a skušeností. Všude píšou, že především jedinec musí chtít sám a že pak to jde, ale já Chci a nejde mi to. Jsem slaboch. Vím že by pomohlo mě izolovat tak na měsíc někde mimo civilizaci asnad pak, když bych neměl tu možnost...... No když jsem požádal kamarády o pomoc a vysvětlil jim o co jde, koukali na mě jako na blázna. Nic z toho nebylo a tak se dál potápim a potápim. Byl jsem i u svojí obvoďačky , ta mě poslala za psycholožkou. Jak jsem dopadl tam ?, řekla mi, že mi práce přerústá přez hlavu, ale jak se zbavit toho pocitu, že musim bejt zhulenej a pak se k smrti nenávidět, to mi neřekla.... snad mi pomúžete vy ? Dík Václav

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Pokud s trávou takhle bojujete a máte s ní takové problémy, že jste už vyrazil hledat nějakou odbornou pomoc, tak by bylo asi nejlepší nasměrovat tu Vaši snahu správným směrem. Mohla bych Vám doporučit někoho z kolegů psychoterapeutů, kteří mají zkušenosti s drogovou problematikou a kteří by Vám mohli s Vaším problémem lépe pomoci. Mám pocit, že ve vašem případě to bude boj nejen s kouřením trávy, ale taky s těmi potížemi, které se skrývají za tím... Ono někdy těžko říct, jestli deprese nebo jiné psychické problémy jsou důsledek nebo příčina toho masivního užívání marihuany. Možná, když se lépe zorientujete v sobě a podaří se Vám těmhle věcem porozumět, tak možná přijdete na nějaký způsob, jak zvládat svůj život bez každodenního "hulení". Rozhodně nepovažuji to, co píšete, za banalitu - myslím, že Vás to skutečně psychicky ohrožuje. Napište mi, odkud jste a já Vás nasměruju na někoho z kolegů, s kým to budete moci zkonzultovat a který tomu bude rozumět. Nečekejte ovšem, že existuje nějaký zázračná návod, jak se toho zbavit, že dorazíte na jednu schůzku a bude vše vyřešeno. Nejspíš to bude chtít trochu dlouhodobější a komplexnější úsilí. Ale věřím, že Vám to vyjde a budete se cítit spokojenější. Zatím držím palce.