pervitin
viki
Dobry den,potřebovala bych poradit před 3dny jsem zjistila že má dcera 16let užívá pervitin přiznala se a řekla ,že ho bere 3.měs.nepravidelně jen pro povzbuzení když jdou na nějakou taneční akci.Chtěla jsem se zeptat jak se mám k ní chovat slíbila ,že už se toho nedotkne a .že bude navštěvovat psycholožku a k-centrum v našim městě.Jako důvod mi dále uvedla,že je to i kvůli tomu ,že se rozešla se svým klukem kterého velmi milovala.Prosím můžete mi poradit jak se k ní mám chovat měla celkem volnost jestli ji mám zakázat i určité věci na které byla zvyklá diskotéky a podobně.Jinač je celkem v pohodě chodí na brigadu kde ji moc chválí.Jak mám poznat ,že už to neužívá jak dlouho jdou drogy poznat v moči a jestli drog.testy jsou dost objektívní???děkuji viki

Odpověděl: Jakub Minařík
pokud jste opravdu přišla na užívání drog po 3 měsících, máte štěstí. Obyčejně to trvá alespoň rok. Jinak K-centrum a psycholožka je dobrá volba, jen musí dcera být v kontaktu s nimi dlouhodobě, 1/2 roku, rok, zpočátku intenzivnějí, pak klidně extenzivně, klidně 1x měsíčně. To i proto, že brát začala zřejmě s kamarády, se kterými se bude potkávat dál, často jsou to spolužáci za školy a pravděpodobnost, že si s nimi začne znova užívat je celkem vysoká. ohledně zákazů, ... tak bych se nebál určité restrikce. Dcera je ve věku, kdy to může ještě fungovat. V nejbližších 2-3 měsících bych vyjma akcí typu cyklistický výlet, volejbal, ... nepovoloval nic. Diskotéky a kratochvíle bych podmiňoval bezchybným fungováním doma i ve škole, dceru bych doporučoval zatěžovat domácámi pracemi, ... Není nezbytné, aby byly těžké, ale spíše bych doporučoval pravidelnost, zodpovědnost. Prostě raději než výkop základů na týden tak 2x týdně vyluxovat, 1 týdně prach, 1. čtvrtek v měsíci okna, ... Mělo by toho být dost aby jí to omezilo volný čas a neměla by na to zapomínat. Nu, kdyby byly ještě nějaké dotazy, tak klidně napište. A omlouvám se za zpoždění. Jsou prázdniny a je nás málo. :-)