otazka pre poradnu ANO
furikuri
dobry den, neviem presne na koho z poradne ANO sa obratit, tak pisem vam, snad to nevadi :) takze: kamarat je v anglicku, a dostal "skvely" napad, ze mi bez mojho vedomia postou posle 2 papiere lsd v obalke(2x50mikrogr)..normalne to prislo, ale nemam o to momentalne zaujem tak som ho zahodil(ajtak podla mna neprezilo cestu v tomto teple)..no a otazka je co by sa stalo keby nato niekto prisiel? colnici,policia,postaci alebo tak..100mikrogramov by malo byt mnozstvo mensie ako male, takze keby mi to nasli v cr tak je to priestupok, chapem to spravne? a ked mi to poslal cez hranice je to asi horsie? pytam sa pre istotu, dufam ze som ho od takychto blbosti odhovoril :) dakujem

Odpověděl:
Dobrý den přeji a přeposílám odpověď právničky Mgr. Hany Gajdošíkové z Právní poradny A.N.O. Jinak bych chtěla ještě dodat - experimentátoři, kteří mají z neinformovanosti podobně "skvelé" nápady, jako měl váš kamarád, a pak se nestačí divit, potkáváme v Právní poradně poměrně často:( "Dobrý den, v daném případě nezbývá než konstatovat, že jste, resp. kamarád ,měl více štěstí než rozumu. Zaslání jakéhokoliv množství drogy do České republiky ze zahraničí je trestným činem, za který by kamarádovi hrozil trest odnětí svobody v rozmezí 1 až 5 let, samozřejmě za předpokladu, že by celníci tuto zásilku odhalili, což se v tomto případě nestalo. Pokud by u Vás byla v ČR nalezena droga v uvedeném množství, věc byla řešena jako přestupek, neboť jak uvádíte, jednalo by se o malé množství. Ačkoliv samozřejmě bez rozboru nelze stanovit, jaký obsah účinné látky "papírky" obsahovaly, lze předpokládat, že to bylo standardní množství, jak uvádíte."