Pomoc,rada
Martina
Dobrý den,píšu jak za sebe,tak za svoji nešťastnou maminku.Mám bráchu(33)závislého na těžkých drogách.Asi před 10 lety byl na léčení,dostal se z toho,oženil se,založil si rodinu.vše bylo v pořádku,Nyní asi rok dva je opět uživatelem drog,žena se s ním rozvedla a s dětma odstěhovala.Nevíme jak se k němu máme chovat,jak mu pomoci,jakmile se mu snažíme pomoc nabídnout-nechce ani slyšet a jde pryč.Udělali bychom pro něho vše,ale když odmítá pomoc?Jsme nešťastní,neumíme ten problém přijmout a velice nás trápí.Prosím o radu.Děkuji

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, bohužel nemá smysl přesvědčovat dospělého svéprávného člověka proti jeho vůli. Samozřejmě je třeba aby znal Váš názor a věděl, že mu pomůžete jakmile se rozhodne pro změnu. Ale pokud se vy budete snažit víc než on, budete z toho akorát vyčerpané. Musí sám zjistit, co všechno ztratil a čím dřív to bude tím líp. Proto je nejlepší nechat ho být, aby měl možnost poznat, jak moc jsou drogy nepohodlné. Dokud mu budete nabízet veškerý konfort, nemá důvod s nimi přestávat. Pokud by se odhodlal k nějaké změně, můžete mu pomoct najít odborníka, který by s ním závislost řešil. Hlavní iniciativa je ale na něm, přeci jen, už sám dobře ví, kam se obrátit.