prosím moc o pomoc
na dně a hodně
Dobry den jmenuji se Ivana je mi 25let.A jsem závislá na pervitinu. Jsem uplně v háji. Manžel to u mě našel. Vubec nevim jak Vám to všechno napsat a jak a kde začít. Připadám si uplně vygumovaná prázdná. tak snad to napíšu až nebudu tak prdeli z toho že se mi zhroutil svět.Máme 2letýho chlapečka, a manžel mi řelk spoustu věcí, hrozných ,vůbec se mu nedivým,omlouvám se ,že plácám pátý přez devátý. Je toho tolik co bych vám potřebovala říct aby ste mi asi vůbec mohla poradit. Tak prosím jen o radu jestli je možné navštěvovat nějaké zařízení jen ambulantně třeba na pár hod. a bez toho aby se to někdo o mě dozvěděl(např.moji rodiče nebo manžela ?) a abych se mohla dále starat o Honzíka. manžel se uplně uzavřel do sebe řekl že za čtyři měsíce mi udělá testy a pak se podle toho zařídí. že rozhodnuti je na mě jak to vyřešim. chci aby sme byli štastný jako před tím když nic nevěděl,jen chci být i bez pervitinu. nevim co dá a jak tohle všechno dopadne. Mám to říct třeba mámě?No jenže to utrápim i jí. Ach jo to je všecnho v prr.........

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi složité situaci. Na druhou stranu - k rozhodnutí, že člověk potřebuje se svojí závislostí a se svým životem něco dělat, často přispěje podobný průšvih, jako se stal Vám. Možná, že za čas zjistíte, že to vlastně bylo jedině dobře, že manžel u Vás drogu našel a že nastaly problémy ve Vašem partnerském vztahu, protože bez toho byste se s pervitinem skrývala dál a možná by to časem bylo ještě horší. V tuhle chvíli máte jedinečnou příležitost to změnit a uchránit svojí rodinu před ještě horšími problémy, které by přicházely, pokud byste pervitin užívala dál. Myslím, že by bylo nejlepším řešením se teď rychle na někoho z odborníků obrátit osobně. Nabízím Vám dvě možnosti - kontakty na zařízení, kde se mimo jiné věnují právě ženám, které mají děti a jsou závislé na drogách. Jedná se o ambulantní služby a myslím, že je to pro Vás teď nejlepší varianta. Zavolejte tam a domluve si schůzku. Nemusíte se ničeho obávat, nejste určitě jediná, komu se něco podobného přihodilo a kolegové tam jsou od toho, aby Vám pomohli. To, zda by o Vašich potížích měli vědět Vaši rodiče nebo zda by do léčby měl být nějak zapojený i Váš manžel, to by bylo asi nejlepší probrat až na místě s odborníky. Mám za to, že manžel by o Vaší snaze a o docházce někam do odborného zařízení vědět měl, už jen proto, že mu dáte najevo, že jste sice udělala chybu, ale že Vám na něm, na Vašem chlapečkovi a celé rodině záleží. Držím moc palce a neztrácejte naději. P. S. Posílám pražské kontakty, pokud nejste z Prahy, napište, odkud jste a já Vám zkusím vyhledat podobná zařízení ve Vašem regionu. Denní stacionář o. s. SANANIM Ambulantní léčba (program pro matky s dětmi) Janovského 26, Praha 7, 170 00 telefon: 220 803 130 PhDr. Ilona Preslová http://www.sananim.cz Centrum pro rodinu Středisko prevence a léčby drogových závislostí Drop in, o.p.s. Přípotoční 3, Praha 10, 100 00 telefon: 271 721 040 Simona Sedláčková http://www.dropin.cz