léčba závislosti
matka
můj syn je mu 24 užívá asi rok a půl pervitin a ještě kouří trávu, jeho stavy mě přivádí k šílenství, nedokáže někdy ani vstát z postele, do práce také nechodí, protože asi ani není schopný prácí vykonávat, ale je ochotný zajít na psychiatrii s tím, že bude komunikovat pouze s lékařkou, lékaře jako muže odmítá(možná je to tím, že má k otci negativní vztah- je to vzájemné). Chtěla bych vás moc poprosit o radu na koho se mám obrátit jsem z domažlického okresu a jakým lékem se tato závislost léčí. Mnohokrát vám děkuji za vaší odpověď. s pozdravem nešťastná matka

Odpověděl:
Dobrý den, chápu, že jste ohledně syna v nepříjemné situaci, ale dobrá zpráva je, že syn zjevně nad nějakou terapií uvažuje a byl by ochotný někam zajít. Dole vám posílám kontakty na ambulance ve vašem regionu. Bohužel, přímo v Domažlicích kontakt na specialistu tohoto zaměření nemám a také je výběr limitován tím, že pro syna je přijatelná pouze terapeutka, což je na druhou stranu v pořádku-každopádně je to signál, že o terapii přemýšlel. Posílám kontakt i na MUDr. Kudrleho v Plzni, který patří k nejlepším odborníkům v oboru a myslím, že pokud by mu syn zavolal, byl by schopen doporučit i nějakou kolegyni. Tak je synovi předejte, ať si tam zavolá a objedná se ke konzultaci. Jinak závislost na marihuaně ani na pervitinu se neléčí pomocí léků, substituční léčba se užívá pouze v případě opiátové závislosti (heroin). Nicméně i v případě závislosti na jiných látkách než opiátech, může psychiatr zvážit podpůrnou medikaci léky s minimálním návykovým potenciálem pro odstranění případných psychických problémů klienta. Přeji hodně štěstí vám i synovi. Klatovy, Psychiatrická ambulance a AT poradna Hostašová 152, Klatovy, 339 01 telefon: 376 315 282 Plzeň, Psychiatrická ambulance Švihovská 14, Plzeň, 301 00 telefon: 377 013 255 MUDr. Miroslava Synková Plzeň, Psychiatrická klinika Fakultní nemocnice AT ambulance Alej Svobody 80, Plzeň, 323 10 telefon: 377 103 157 MUDr. Stanislav Kudrle