Bolest žíly
venny1
Dobrý den, asi před 12 dny mi kamarád bouchnul, sice už použitou ale prý vyčištěnou jehlou. Samotný vpich vůbec nebolel, měla jsem normální stav ale žíla začala trochu bolet asi po 5 hodinách.Pak bolest zmizela.Asi za 2 dny, jestli to s tím souvisí,mi začala trochu brnět dlaň to trvá dodnes. Myslela jsem že brnění je z velkého množství alkoholu v posledních dnech ale žíla včera začala dost bolet na každý pohyb ruky a je trochu tmavší a vystouplá.Od té doby jsem si nic nebouchla.Může to být nějaká infekce?Nebo jenom špatný vpich?Čím to je?Děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Nemyslím, že by bylo bezpečné použít jehlu po někom - v žádném případě, ani při tvrzení, že je "vyčištěná". Nedokážu si upřímně představit, co to znamená "vyčistit" použitou jehlu pro Vašeho kamaráda a nejsem si jistá, jestli jeho způsob vyčištění může nějak pomoci tomu, aby jehla přestala být infikovaná (pokud předtím infikovaná byla). To mám potřebu zdůraznit nejprve. Ohledně té bolesti žíly - pravděpodobně se jedná o nějaký zánět, rozvíjející se absces (hnisavé ložisko pod kůží), ale dá se to dost těžko posoudit přes internet. Docela by bylo potřeba, abyste si s tím někam došla - v kontaktních centrech pro uživatele drog (káčka) poskytují i základní ošetření a také by Vám dali sterilní jehly a informace ohledně infekčních nemocí, které při injekčním užívání můžete chytit. On takový absces může přerůst v dost nepříjemné trable a pokud to necháte moc dlouho být, tak Vám to pak nebudou ošetřovat speciálními mastičkami, ale vyříznutím na chirurgii... nebo si můžete způsobit celkovou otravu. Také by bylo docela fajn, pokud byste vyrazila do toho káčka, abyste se poptala po dostupnosti testů na infekční choroby (HIV a hepatitidy), které by bylo dobré si po čase nechat udělat. Napište mi, odkud jste, já bych Vám mohla doporučit kontaktní centrum ve Vašem regionu. A buďte příště opatrnější. Injekční aplikace je ten nejméně bezpečný způsob aplikace...