pernik
fft
chtela jsem se zeptat, jak pusobi brani pervitinu na antikoncepci... a mam jeste jeden dotaz, ohledne extaze..chodim na testy(mocove) a chci jit na jednu akci, kde bych rada pozila extazi, tak mne zajima, do kolika dnu se da zjistit, kdyz extazi jsem mnela jenom raz i to pulku a bilo to v zime..je to jak u perniku ze se to zjisti do 3-21 dnu, nebo to je jinak..prosim napiste vsechny info o tom i o pervitinu a antikoncepci dekuju moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Podle dostupných informací účinek pervitinu nesnižuje efekt antikoncepce. Samozřejmě ale není nikdy možné zcela přesně řícct, jaké látky se v pouličním pervitinu vyskytují, takže teoreticky by mohlo k nějaké interakci dojít. Ohledně toho testování - extáze se dá zjistit max do 14 dnů po posledním užití, v případě jendorázového užití jsou testy negativní cca do týdne, v případě intenzivnějšího užívání až do těch 14 dní. Jestliže by Vám teď udělali test, tak by se jím nedalo zjistit, že jste měla extázi v zimě, pokud jste od té doby žádnou tabletu neměla. Pokud si ji vezmete teď na té akci, jak plánujte, tak počítejte s tím týdnem, kdy je možné to poznat. Jak píšete, u pervitinu je rozmezí, kdy testy z moči mohou být pozitivní 3 - 21 dní. S tím, že tato doba závisí na mnoha faktorech, především na frekvenci předchozího užívání, stejně jako u extáze. Při občasném užívání bývají testy negativní do týdne, v případě intenzivního užívání až ty tři týdny. Pokud provozujte nějaké sexuální aktivity, tak je docela dobré využít nějaký způsob antikoncepce, zvlášť pokud užíváte drogy a především v případě, že máte sex s uživateli drog. Hormonální antikoncepce sice zabrání otěhotnění, pokud si pod vlivem drog nezapomenete pilulky brát, ale další závažné riziko jsou nejrůznější pohlavní choroby a proti těm je jedinou účinnou ochranou prezervativ. Myslete na to. Co se týče návštěvy gynekologa - neměl by zjistit, že užíváte drogy - žádné speciální testy na přítomnost drog Vám na gynekologii dělat nebudou. A kdyby lékař zjistil, že drogy berete (na někom je to bohužel vidět na první pohled), tak to stejně není důvod k tomu, aby Vás neošetřil nebo aby Vám nepředepsal antikoncepci. Kdybyste se potřebovala zeptat ještě na něco, tak pište. Jinak předpokládám, že rizika užívání MDMA (extáze) a pervitinu znáte... nejsou jen v tom, že někdo pozná, že drogy berete... Buďte na sebe opatrná.