tehotenstvi a drogy
sylva
je mi 16 let ziji s pritelem ktery nebere ja uz 5 a pul roku beru drogy rok na heroinu a momentalne na pervitinu nemuzu prestat ale hrozne rada bych prestala jsem v bludnym kruhu a nemuzu ven nikdo to nevi ze OPET beru a tudiz se nemohu na nikoho obratit,vim ze kazim zivot nekomu dalsimu ja sama uz na to nemam silu chtela bych ji mit a byt stastna dite ktere cekam chci aby bylo stastne a melo celou rodinu........

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že ve Vaší situaci nezbývá než se obrátit někam pro odbornou pomoc. Protože teď už nejde jen o Vás (a i kdyby šlo, tak si myslím, že po tak dlouhé době užívání byste měla velké obtíže to zvládnotu sama). Mohu Vám nabídnout kontakty v Brně (i když předpokládám, že například kontaktní centrum znáte). Mohli by Vám pomoci se zorientovat ve Vaší situaci, pomoci při hledání vhodné léčby, mohli by Vám doporučit někoho z lékařů-gynekologů, kdo by se o Vás v průběhu těhotenství postaral a který by měl zkušenosti s drogovou problematikou. Pokud jde o tu léčbu, existuje terapeutická komunita pro těhotné uživatelky drog a pro závislé maminky s dětmi, kde je možno absolvovat léčbu i s dítětem. Pokud by to bylo časově možné, ideální by bylo, kdybyste tam mohla nastoupit ještě před tím, než se miminko narodí a připravit se na to všechno v chráněném prostředí. Držím palce a kdyžtak napište, kdybyste cokoli potřebovala. Nevzdávejte to. Možnosti jsou. K-centrum Drug Azyl o. s. Podané ruce Vídeňská 3, 639 00 Brno Tel./Fax: 543 249 343 drugazyl@podaneruce.cz GSM: +420 777 916 257 www.podaneruce.cz Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce Hapalova 22, Brno, 621 00 telefon: 541 226 070 MUDr. Ronald Marek www.podaneruce.cz Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce Vídeňská 3, 639 00 Brno Tel.: +420 543 210 848 MUDr. Jana Novotná wwww.podaneruce.cz Tady posílám i kontakt na tu komunitu: Terapeutická komunita Karlov o.s. Sananim terapeutická komunita pro matky s dětmi Karlov 3, Čimelice, 398 04 telefon: 382 229 655 Petr Vácha http://www.sananim.cz