marihuana
loko
dobry den,mam takovy dotaz... je mi 22 let, mezi 17-20 lety jsem kouril marihuano pomerne casto[5x tydne],pokud jsem ji nemel,shanel jsem ji jak jen to slo... ve 20 jsem se odstehoval z domu uplne do jineho mesta,tam jsem kouril travu tak jednou tydne, nebo 1* za 14 dni... po case mi uz ani nechybela... presne po roce jsem se odstehoval do francie kde ziju az do ted... je tomu 8 mesicu co jsem tady a citim se zcela cisty,travu jsem nekouril 7mesicu.. ale posledni mesic si semtam dam... abych byl presny, pracuji jako nocni recepcni,a protoze se mi rano spatne usina,dam si{jen sem tam...kdyz nemuzu usnout] jednoho praska ze slukovky{sklenenka} na dobre spani, prez den vubec nepotrebuji,nemam nutkani ... dokonce i kdyz toho mam dost a mohl bych hulit denne, proste nemam chut... jde jen oto dobre se vyspat.. ted dotaz.. HROZI MI NEJAKY DRUH ZAVISLOSTI??? NEBO SNAD NEJAKE NEBEZPECI???MUZU TAKHLE POKRACOVAT?? dekuji za odpoved MICHAL

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Asi tušíte, že Vám na tomto webu mohu těžko dát odpověď, že je to "naprosto v pořádku a klidně pokračujte dál". Nicméně Váš postoj k užívání marihuany se docela za posledních několik let posunul k rozhodně méně rizikové formě - od každodenního intenzivního užívání k občasnému užití malého množství. Chápu, že pro Vás je životní režim v práci nočního recepčního náročný a že je problematické si na to prohození noci a dne zvyknout. Rizika se nedají vyloučit nikdy, takže doporučení, že to tak můžete dělat dál a že Vám nic nehrozí, Vám skutečně dát nemůžu - je to Vaše rozhodnutí. Závislost na marihuaně je velmi výjimečná záležitost, jejíž riziko je ve Vašem případě malé. Zdravotní rizika jsou při Vaší intenzitě kouření minimální. Ale být Vámi bych si dávala pozor, aby se Vaše intenzita užívání trávy nezvyšovala a abyste se tím nesnažil zaplácnout i jiné problémy než potíže se spánkem po noční směně... Psychické potíže se mohou s užíváním marihuany vázat (úzkostné stavy, potíže se soustředěním...) a tady se nedá nikdy přesně odhadnout, jestli Vám to dříve nebo později nezačne dělat nějaké trable. Každopádně marihuana patří k drogám, jejichž rizika nejsou sice zanedbatelná, ale ve srovnání s jinými typy drog jsou relativně nízká. Tak to zvažte - závisí to jedině na tom, jestli pro Vás jsou ta rizika přijatelná. :)