alkohol
Klára
Dobrý večer.Můj dotaz se týká alkoholu.moje teta je alkoholička.Pije už asi patnáct let.Začínalo to vínem a postupně přešla na tvrdý alkohol.Léčení podstoupila už třikrát a vždycky to skončilo stejně,opět začala pít.Pije vždy tak jeden týden v kuse,ale to je úplně mimo.Dokáže vypít až dva litry vodky denně.To se opakuje vždy tak jednou za měsíc.Už nevíme jak jí pomoct.Bydlí s námi v domě a její stavy se stále zhoršují.Pan doktor nám řekl,že další léčení by už bylo zbytečné.Existuje ještě nějaká cesta,jak jí pomoci?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, dovolím si s panem doktorem nesouhlasit. I kdyby byla jen 5% šance, že to Vaše teta tentokrát zvládne, nebo alespoň nějakou dobu vydrží bez alkoholu, není to rozhodně zbytečné. I za krátkou chvíli má její organismus možnost si trochu odpočinout od velké zátěže, kterou alkohol je. Ona má možnost s čistou hlavou si rozmyslet svůj další život. A vy máte možnost odpočinout si od věčného stresu, který s ní máte. Takže výhod je rozhodně dost. Pokud je k tomu svolná, určitě bych doporučila léčení, zkuste třeba jinou léčebnu, pokud ji přijmou. Napadá mě např. PL Červený Dvůr, který funguje trochu jinak než běžné psychiatrické léčebny, nebo čerstvě založená terapeutická komunita pro alkoholiky v PL Bílá Voda. Je potřeba program, ve kterém se bude pracovat i terapeuticky, nejen režimově, tak aby měla teta možnost přijít na to, proč se stále k alkoholu vrací.