Syn
Mirka
Prosím, potřebovala bych radu popř. pomoc. Jsme od Plzně, synovi teď bude 22 let. Je mentálně retardovaný, zvládli jsme zvláštní školu a vyučil se pomocný zedním. Konec učení už bylo ze všech mých sil, ale vyučil se. Pak se začal toulat víc, odešel za prací, kd pak nepracoval.... a tak dále jeto na dlouho.Pak jsem ho přivezla domů, dala ho do kupy 3 měsíce ho živila pak jsem mu našla práci která se mu líbila, byl tam 3 dny.... když jsem zjistila, že mi rozprodává byt, vyhodila jsem ho. 14 měcíců byl jako bezdomovec... pak ho potkal bratr, můj starší syn, a přivedl ho k sobě domů, konec února. Bydlí společně s mojí matkou. Sliby, sliby , sliby.... od května pracuje, vše se zdálo OK. Našel si holku.... Teď se ale stalo, že už 5 dní nepřišel domů, dozvěděla jsem se, že se slečnou už nechodí...... vůbec nevím co mám dělat. Mám ho jít někam hledat, nebo nad ním mám zlomit hůl..... jsem úplně bezradná. Jeho otec o něj nestojí. Těch 14 měcíců co jsem o něm nevěděla bylo hrozné období, když už jsem se z toho začala dostávat, tak ho přivedli, teď jsem v tom zase. Vůbec se nedovedu v práci soustředit. A to jsem mu koupila koně aby se měl o co starat, miluje je.... teda prý .... Prosím, mohli byste mě poradit něco v Plzni, kam bych se mohla obrátit, nebo co bych mohla v tomhle dělat? Děkuji za Vaši odpověď Š.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že jste ve velmi obtížné situaci. Bohužel však nevím, zda chování Vašeho syna nějak souvisí s návykovými látkami (drogy, alkohol...). Myslím, že by bylo skutečně nejlepší se obrátit na nějakou odbornou pomoc osobně a situaci zkonzultovat. Jednak byste získala podporu, kterou teď jistě potřebujete a také byste se mohla lépe rozhodovat, jak postupovat dál. Mohu Vám samozřejmě zaslat nějaké kontakty na kolegy či na zařízení, kam byste se mohla obrátit, jen bych právě potřebovala vědět, jestli potíže syna nějak souvisí s drogami nebo ne, abych Vám mohla poskytnout adekvátní kontakty na odborníky, kteří by Vám a Vašemu synovi mohli pomoci. Zatím držím palce a přeji hodně štěstí a trpělivosti... Vím, že se to lehko říká, bohužel takto přes internet nemám v tomto případě moc možností, jak Vám pomoci, i když bych ráda. Držte se.