Zajímalo by mě
Kačka
Dobrý den, prosím Vás, můj přítel dřív fetoval, bohužel se mu nejspíš projevila (jako následek) schyzofrenie. Byl hospitalizován na psychiatrii. Zdál se být v pořádku, ale včera když jsem měla za ním přijít, píchli mu nějakou oblbovačku, po který spal tvrdě. Druhý den mu chtěli zakázat mé náštěvy (prý nejsem rodinný příslušník), nó jemu se to nelíbilo, jak jinak, že? A ztropil tam asi menší humbuk. Proto ho převezli do Plzně do Dobřan a mě by zajímalo, jestli je možnost ho od tamtuď nějak dostat?? Zda může podepsat reverz, či nějak jinak?? Víte, on zas takový blázen není. Toho kluka zvládnu i já, jenže oni ho tam dopujou nějakýma lékama po kterých se jako cvok opravdu chová. Prosím, poraďte mi jak mám postupovat. Jsem ve spojení i s jeho rodinou a jim se to taky nelíbí. Děkuji předem za odpověd.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud nejde o soudně nařízenou nedobrovolnou hospitalizaci, tak reverz podepsat může. Otázkou ale je, jestli to bude pro něj zrovna to dobré. Chápu, že se Vám zvenčí někdy mohou zdát praktiky v psychiatrické léčebně drsné a nepřiměřené. Zkuste ale trochu věřit tomu, že ví co dělají a snaží se mu pomoci. Pokud má opravdu schizofrenii, je velmi nebezpečné přerušovat hospitalizaci a léčbu, protože každá neléčená ataka se dříve nebo později vrátí, většinou v horší podobě. Zkuste spíše po dobrém komunikovat s personálem, s lékaři, případně pokud by opravdu z léčby odešel tak mu zajistit alespoň kvalitní a okamžitou ambulantní péči. Opravdu bych to ale nedoporučovala, pokud ještě není stabilizovaný. Nejde o to jestli ho Vy zvládnete nebo ne, ale o to, co se mu odehrává v hlavě, a tam nedosáhnete...