rada
peha
Dobri den som sice slovak ale cechov mam rad tak dufam ze to nebude vadit.Mal by som taku malu otazocku.Bral som pervityn ale uz som ztoho viac ako tri mesiace von a som stastny,,,,,Chcem len vediet ci je mozne ze sa nachazdaju pozostatky pervitinu vo mne alebo v starom obleceni???uz my to dlho vrta v hlave lebo sem tam sa mi stane ze sa chvilu citim ako keby som si prave dal a dost ma to nici,co by som stym mohol spravit????Vopred dakujem za odpoved

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z tělesných tekutin se dá užití pervitinu detekovat max do tří týdnů - z krve, ze slin, z potu se dá pervitin zjistit velmi krátce (maximálně cca 1 - 2 dny), u testů z moči se dá užití pervitinu zjistit obvykle několik dní, ve výjikmečných případech až ty výše uvedené tři týdny. Při testech z vlasů se dá užití zjistit poměrně dlouhodobě, obvykle se uvádí 2 - 3 měsíce. Ovšem to, co prožíváte, nejspíš vůbec nesouvisí s tím, že by byly v těle nějaké pozůstatky pervitinu, ale s Vaším psychickým stavem. Je poměrně normální, že se člověk v prvních týdnech a měsících musí dost snažit, aby ho myšlenky, vzpomínky a chuť na drogy nestáhla zase zpátky. Ty stavy, které popisujete, obvykle souvisí s nějakou stresovou situací, se situacemi, které mohou vyvolat vzpomínky a chuť na drogy (prostředí, kde se berou drogy, setkání s lidmi, se kterými člověk dříve drogy bral... apod.). Zkuste se spíš zamyslet nad tím, kdy se Vám tohle stává, jestli je v tom nějaká pravidelnost a zda se Vám to třeba nestává jen v určitých situacích. Pokud se Vám pak bude dařit se těm rizikovým situacím vyhnout, budou tyto stavy méně intenzivní a méně časté. Obávám se, že to k začátkům abstinence patří a tak se tomu asi nevyhnete úplně. Zmírnit je tedy můžete - tím, že se budete vyhýbat lidem, kteří berou, místům, kde se bere, vyhnete se pokud možno i jiným drogám (alkohol, tráva) a zkusíte si nastavit nějaký pevný denní režim. Stresovým situacím se ve svém životě ovšem člověk občas nevyhne... Taky existuje možnost, že byste využil nějaké odborné pomoci a získal potřebnou podporu a mohl si o tom bez potíží promluvit... Pokud byste o to měl zájem, nějaké kontaky (i na Slovensku) bych Vám mohla nejspíš poskytnout. Jen Vás chci uklidnit, že pokud vydržíte abstinovat dál, tak že tohle bude postupem času čím dál méně intenzivní a po čase už Vás to nebude pronásledovat vůbec. Takže vytrvejte a držím palce.