help
danndi
Bydlím v oblasti Brno-venkov. Dcera studuje VŠ.Z mého pohledu prvotní problém nastal v užívání antidepresiv /zk.období atd./, poté se seznámila s "přítelem", který ji obstarával něco k šňupání /probděné noci bez jídla, plno energie/. Další problém-velmi málo jí, máme podezření na mentální anorexii. Odjela do zahraničí na 3měsíční studijní pobyt a za 3 týdny se vrátila, ne domů, ale ke své tetě na venkov. V zahraničí byla 14 dní nezvěstná, vyhlásili jsme po ní pátrání, poté se objevila u příbuzné.Pobyty v zahraničí již několikrát absolvovala, proto jsme byli velmi znepokojeni touto situací. Nyní tvrdí, že matku nemá /po těžkém manželství jsme byly samy a v pohodě, poté jsem si našla přítele, domnívám se, že z jejího pohledu nastoupil na její místo a cítí se osamocena/. Má afektivní stavy-fyzicky mě napadla, když jsem se zmínila o léčbě, mluví "z cesty", křičí...Nyní se domníváme, že potřebuje odbornou pomoc, kterou samozřejmě odmítá. Potřebujeme promluvit s odborníkem, který poradí, jak v této fázi člověka dostat k lékaři a to nemluvím o léčbě.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To, co popisujete, je velice komplikovaná situace a myslím, že by bylo nejlepší, ostatně jak sama píšete, poradit se s někým s odborníků osobně. Posílám Vám dva ověřené kontakty na kolegy v Brně, kteří mají dlouhodobé zkušenosti v drogové problematice i v psychiatrii. Dcera v minulosti pravděpodobně užívala pervitin (podle účinků, které popisujete) a je možné, že pervitin stále užívá - stavy, které jste popsala, mohou souviset s pokračujícím užíváním pervitinu a může se jednat o tzv. toxickou psychózu. Jde o duševní potíže s příznaky podobnými schozifrenii, ovšem pokud dotyčný začne od drogy abstinovat, příznaky obvykle poměrně rychle vymizí. V horším případě by se mohlo jednat o rozvíjející se duševní poruchu, která se mohla projevit při užívání pervitinu, ale nejedná se o toxickou psychózu, ale o potíže trvalejšího rázu, kde je potřeba odborné psychiatrické péče a kdy příznaky obvykle samy od sebe nemizí. To se dá ovšem přes internet těžko posoudit. Níže posílám tedy ty kontakty, kam se můžete obrátit a situaci zkonzultovat a lépe se rozhodnout, jak postupovat dál. Držím palce a přeji hodně štěstí a trpělivosti. Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce Hapalova 22, Brno, 621 00 telefon: 541 226 070 MUDr. Ronald Marek http://www.podaneruce.cz Psychiatrická ambulance o. s. Podané ruce Vídeňská 3 639 00 Brno Tel.: +420 543 210 848 MUDr. Jana Novotná http://www.podaneruce.cz