kam se mám obrátit když chci dceru umístit do odvykaího centra je jí17let
havranka
dcera kouří marihuanu a bere drogu perník nevím jakým způsobem ji umístit do protidrogového centra.Nechodí domů,zanedbává hygienu,když se objevila není s ní žádná komunikace,měla psychické záchvaty(abstak(je jí 17let jsem z Liberecka

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to je velice obtížná situace. Myslím, že by bylo nejlepší se obrátit na někoho z odborníků osobně a celou záležitost zkonzultovat. Získala byste potřebnou podporu, informace a mohla se lépe rozhodnout, jak postupovat dál. Posílám kontakt na tzv. kontaktní centrum v Liberci - poskytují poradenské a jiné služby jak uživatelům drog, tak jejich rodičům a blízkým a jistě by Vám rádi pomohli. Mají dostatek informací ohledně možností léčby pro mladistvé (15 - 18 let). V sousedním ústeckém regionu také funguje jedna z komunit, které nabízejí léčbu pro mladé uživatele drog (cca do 20 let). Kontakt posílám pro jistotu také, ale myslím, že by bylo nejlepší nejprve situace zkonzultovat v rámci kontaktního centra. Nevím bohužel, jak se dcera k věci staví - z toho, co píšete však předpokládám, že s léčbou nejspíš souhlasit nebude... Nicméně i v takovém případě jsou nějaké možnosti, i když je to samozřejmě mnohem komplikovanější než kdyby dcera o nějakou pomoc zájem měla. Zatím držím palce a přeji hodně trpělivosti. Kontaktní centrum o. s. Most k naději Rumunská 5/A, Liberec, 460 01 telefon: 482 710 276 Mgr. Šárka Nemešová http://www.mostknadeji.cz Terapeutická komunita White Light I. Mukařov 53, Úštěk, 411 45 telefon: 602 100 733 Mgr. Ivana Radimecká http://www.whitelight1.cz