Zdravotní riziko u houbiček
Bamboocha
Dobrý den,rozhodl jsem se, po delším zkoumání na internetu a přečtení různých informací ohledně lysohlávek ,že je vyzkouším nakládané v medu.Bohužel sem se nikde nedočetl ,jaké je zdravotní riziko u lysohlávek a jestli mohou nějak nenávratně poškodit organismus?A poté jaké orgány mají největší vytíženost při požití.Chci tuto drogu skusit pouze jako experiment protože mě opravdu zajímají ůčinky .

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Některé informace se dají najít i na našem webu pod rubrikou Halucinogeny / Lysohlávky, popř. na webu Encyklopedie rostlinných drog na www.biotox.cz/drogy, odkud Vám také kopíruji některé informace (viz níže). Jinak co se týče škodlivosti pro organismus, lysohlávky patří k drogám, jejichž dopad na tělesnou schránku není obvykle nijak dramatický, o to větší paseku ale mohou napáchat na duševním zdraví, především u predisponovaných osob. Takže tělesné potíže se pak mohou jevit zanedbatelné ve srovnáním s rozvojem např. psychotických stavů... "Akutní toxicita hub je poměrně nízká (smrtelná dávka psilocybinu pro člověka je asi 17 gramů). Největší nebezpečí psilocybinových hub spočívá v riziku neuvážených ukvapených rozhodnutí, které mohou být příčinou různých zranění až smrti. Dlouhodobé užívání těchto hub může vést k patologickým změnám vnitřních orgánů, především jater (jeden způsob jak se vyhnout problémům z játry je užívat v době konzumace hub pro jistotu nějaké hepatoprotektivum (=látka chránící játra), např. volně prodejný Lipovitan®). Dále je znám vznik srdečních arytmií i projevení se dosud latentních psychických chorob. Existuje zde i určité nebezpečí pro toho, kdo vezme houby v nevhodné situaci. Houby nejsou vhodné pro lidi, kteří se snaží uniknout před svými problémy do světa halucinací. Psilocin a psilocybin je jakýsi spouštěcí mechanismus." Základní pravidla týkající se užití ahlucinogenů a zásady při poskytování psychologické první pomoci při nezvládání průběhu psychózy po intoxikaci některým z halucinogenů najdete také na výše uvedeném webu. Na závěr chci jen říct, že halucinogeny nejsou zrovna rekreační drogou, i když je to tak leckdy prezentováno. To, zda je vyzkoušíte je ale jen na Vás. Já pouze předávám informace, případné důsledky si ponesete Vy. Buďte na sebe opatrný.