Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak mohu pomoci příteli, který kouří marihuanu. Přitom mi tvrdí, že na ní není zavislý, ale kouří každý den a taky každý den slibuje,že přestane kvůli mě a naší malé. I když tvrdí, že chce, mě přijde, že nechce, že ho to baví a nepřijde mu to nijak vážné. Už rok slibuje,že si zajde k doktorovi, ale pořád nic. Chtěla jsem se tedy zeptat, jak mohu pomoci já jemu. Taky mi tvrdí, když mu to nebudu připomínat a řešit to s ním přestane sám, ale to mi přijde spíš jako, že ho nebaví nic řešit.Předem moc děkuji za odpověď a za pomoc.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, taky mi to přijde jako dobrá cesta, jak Vás umlčet. Ale když myslí, že tohle bude fungovat, dejte mu šanci. Stanovte si datum, do kterého přestane, pokud ho na to nebudete upozorňovat. Nemělo by být nesmyslně vzdálené, myslím, že 1-2 měsíce jsou tak akorát. Zkuste se s ním vydržet nebavit na toto téma, nekomentovat jeho kouření atd. A uvidíte v určený den, jak uspěl. Je dost možné, že se nic nezmění. V tom případě byste se měli dohodnout na nějaké cestě, která je snesitelná pro oba. Co jste Vy ještě schopná akceptovat a co je on ochotný opustit. Udělejte jasnou dohodu, kdo z čeho ustoupí. Vy mu v podstatě nemůžete pomoci v jeho odvykání, to musí zvládnout on sám. Můžete mu ale pomoci tím, že budete čitelná, jasně řeknete, co chcete a co je pro Vás nesnesitelné. A budete si na tom stát. Pokud se on opravdu rozhodne abstinovat, bylo by jednodušší pokusit se o to za pomoci nějakého odborníka - psychologa nebo psychiatra, zabývajícího se závislostmi. Ten by mu pomohl zjistit, proč je pro něj kouření marihuany tak důležité, že mu dává přednost před Vámi a dcerou.