Majoránka
Prostě obyčejnej uživatel
Dobrý den,chtěl bych se zeptat,kdybych byl v nějaké kuřácké provozovně(např. pizzerie,kavárna apod.) a zapálil si uvnitř jointa,jestli bych mohl mít nějaké opletačky se zákonem i kdybych měl u sebe pouze toho jednoho jointa.Sice o tom pochybuji ,ale setkal jsem se s agresivitou personálu na mojí osobu a výhružkama se státníma orgánama ,děkuji za odpověď. S přátelským pozdravem Honza

Odpověděl:
Zdravím vás, přeposílám vám odpověď Mgr. Hany Gajdošíkové z Právní poradny A.N.O., která se specializuje na právní aspekty drogové problematiky. "Dobrý den, k Vašemu dotazu uvádím následující. Pokud se týče kouření konopí v restauračních zařízeních, v případech, kdy si to personál nepřeje, skutečně může zavolat policii. V tomto případě nehraje roli, zda je jinak v zařízení možno kouřit. Držení omamných nebo psychotropních látek (tj. i konopných drog) v malém množství je totiž přestupkem na úseku ochrany před alkoholismem a jinými toxikomaniemi, který je upraven v § 30, odst. 1, písm. j) zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích. Dle citovaného ustanovení se přestupku dopustí ten, kdo neoprávněně přechovává v malém množství pro svoji potřebu omamnou nebo psychotropní látku. Jeden joint je třeba za takové malé množství považovat. V případě, že by Vám policie skutek prokázala, může Vám uložit pokutu až do částky 15.000,- Kč. Doporučuji Vám proto nesouhlas obsluhy s Vaším užíváním v restauračních zařízeních respektovat. S pozdravem Hana Gajdošíková, Právní poradna A.N.O."