darování krve?
Lala
Dobrý den, přemýšlela jsem o tom,že bych darovala krev,jelikož chci udělat něco dobrýho,ale na www.darujkrev.cz jsem se dozvěděla,že nemůžu,protože jsem brala injekčně pervitin(měla jsem naposledy před měsícem,ale to byl jen krátkodobej relaps,jinak krevní testy u dr.Řeháka neprokázali žádnou pokrevně přenosnou nemoc).Opravdu to nejde,když sem zdravá?docela mě to mrzí...nepomohli byste mi něco o tom vyzjistit?a ještě se chci zeptat,jak dlouho bych před oběrem nesměla hulit,jelikož hulim každej den a nechtěla bych,aby ta krev někomu uškodila...díky moc

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že ve Vašem případě bych rozhodnutí o darování krve přinejmenším odložila. Některá onemocnění mají poměrně dlouhou inkubační dobu a pokud jste před nedávnem přestala injekčně užívat pervitin, tak se mi darování krve nejeví jako dobrý nápad. Je dobře, že máte testy na infekční choroby v pořádku, ale jsou věci, které nemusely být v testu ještě zachytitelné a pak by to mohl být průšvih. Navíc pokud každý den kouříte trávu, tak je to dost kontraindikace k darování krve. Obyčejně doporučujeme v této poradně, aby byl člověk před darováním krve čistý i od marihuany nejméně měsíc či dva. Taky si říkám, že pokud jste před měsícem měla relaps na pervitinu a přesto v současnosti kouříte každý den trávu, že to není úplně nejlepší a věřím, že si uvědomujete rizika, kterým se vystavujete. Pokud chcete abstinovat dál od pervitinu, bylo by dobré zvážit, zda každodenní konzumace marihuany je opravdu nejlepší cesta... I když samozřejmě máte jistě za sebou velký kus cesty, co se týče abstinence od pervitinu a budu Vám dál držet palce. Zkuste se ale zamyslet nad tím, zda by nebylo vhodnější směřovat své aktivity do jiné bohulibé činnosti než darování krve. Některé možnosti najdete například na webu www.dobrovolnik.cz nebo www.dobrovolnici.cz.