Extáze
x11
Mám podezření že má mladší sestra užívá extázi. Už delší dobu se u ní objevují přehnané deprese a stavy popsané na některých stránkách o těchto látkách. Do dnešního dne to byly jen mé dohady ale náhodou jsem u ní na stole našla podivně vypadající tablteku: bleděmodrá s nápisem N1 . Ráda bych tedy věděla jestli by se mohlo jednat o extázi neboť s tímto nemám žádnou skušenost. Předem děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Na základě Vašeho stručného dotazu nemůžu takto přes internet úplně posoudit, zda Vaše sestra skutečně užívá extázi. Depresivní stavy nebo jiné psychické potíže mohou odrážet i jiné problémy než je užívání drog, nicméně zřejmě Vaše podezření nevzniklo jen tak a máte pro něj své důvody. Jen jsem chtěla upozornit na to, že ne vždy se musí jednat o užívání drog, i když to tak na první pohled může vypadat. Také nevím, zda jste třeba se setrou o svém podezření mluvila nebo ne, a případně jak na to sestra reagovala. Co se týče nalezené tabletky, také takhle na dálku nerozpoznám, zda se jedná o extázi nebo ne. Tabletky extáze mívají různé zabarvení i různé vyražené znaky. Obvykle je na nich poznat, že se nejedná o hromadně sériově vyráběné tablety. Můžete se podívat do databáze tablet extáze, které byly do letošního roku zachycené v ČR včetně fotografie a přesného složení na www.lf3.cuni.cz/drogy/entertests.htm (Farmakologický ústav 3. LF UK, výzkum zaměřený na extázi a ostatní taneční drogy) a porovnat nalezenou tabletu. Napadá mě, jestli by nebylo možné se sestry na to zeptat. Mám pocit, že člověk, který užívá drogy, nenechává ležet své pilulky všem na očích na stole.... Mohu se mýlit, ale možná že nakonec zjistíte, že je tu i jiné vysvětlení.