jak dál
bonny
moje 16cti letá dcera má problémy s drogami.Před 2 měsíci strávila týden na detoxu.stále tvrdila,že vše zvládne sama,ale poslední dny se mi nezdála a tak jsem jí dnes udělala test.ten vyšel pozitivně.bere pervitin.Byla jsem asi hodně tvrdá,ale dala jsem jí na vybranou.bud´půjde sama na detox.jak ostatně slíbila p.primářce nebo at´se sebere a odejde. Ona si sbalila pár věcí s tím.že si to do rána rozmyslí a odešla.ted´nevím co dělat dál.Pokud tam nenastoupí,jakmám postupovat.Mám ji hledat policejně a donutit ji se léčit.přece je jí jen 16 a já jsem za ni zodpovědná.Nechci ji ztratit.porad´te jak nyní postupovat.děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, ale vzhledem k dovoleným mých kolegů se nám tu nezodpovězené dotazy nějak nakupily. Myslím, že pokud dcera brala drogy dlouhodobě, že týden na detoxu je velice málo. Je to pouze začátek léčby a neznám nikoho, kdo by vydržel bez další léčby abstinovat. Možná, že by bylo nejlepší, kdybyste si o dalším postupu mohla promluvit s někým osobně, zjistila, jaké máte možnosti a získala také potřebnou podporu. Chápu, že to není jednoduchá situace, nicméně odchodem dcery se zjevně nic nevyřešilo. Do léčby pravděpodobně nenastoupila a není jasné, co s ní je. Je jí šestnáct let, takže i nedobrovolná léčba by připadala v úvahu - ovšem těžko říct, zda by tam dcera vydržela a jestli by taková léčba měla efekt... Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit a situaci s ním probrat a rozhodnout se k dalším krokům. Zatím držím palce.