asi zavislák...
brtnik
Dobrý den.Nevím jestli jsem patří tento dotaz.Už delší dobu 2xaž4x týdně čicham plyn z propan-butových náplní.Nejprve se plynu párkrat rychle nadechnu,abych dostal takovou náladu.Potom se toho plynu zhluboka nadechnu a zadržím dech,a sleduju čas.Asi tak po 1min.30rychlí výdech a další nadechnutí plynu na cca1min.Dřív jsem to zvládal víckrát zasebou,ale dneska asi po minutě mi vyběhla žíla na čele která tam dřív vůbec nebyla, rychle ruzbušené srdce začlo mít takové meší pauzy, a před očima mi začaly přebíhat takové stříbřité tečky.Trvalo to tak 5-10vteřin.To mě docela vyděsilo.Chtěl bych se zeptat jak se pozná srdeční zastava a bezvědomí ,jestli přijde nějaké varování, a jak moc je čichání plynu nebezpečné.

Odpověděl: Jakub Minařík
No, PB není úplně v pohodě, může dojít i k poměrně významnému poěškození organismu. Co se týče zástavy a bezvědomí, tak to až poznáte, tak už máte smůlu. Nic s tím neuděláte a pokud vás někdo rychle neoživí, tak v tomhle počasí jste po 5 minutách tuhnoucí mrtvola. To, co jste popisoval, to může být srdeční arytmie, která, pokud je vážná, je prakticky rovná zástavě. Napřž. při fibrilaci srdečních komor je po 12 minutách pravděpodobnost přežití 3%. Moudré doporučení je, abyste zkusil abstinovat. Pokud to nezvládnete, doporučoval bych někam zajít. Existují i celkem diskrétní možnosti. Stačí, když napíšete odkud jste, zkusím vám doporčit kontakt ve vaší blízkosti.