jak pomuzu?
etu
dobrý den:)není to tak dlouho co jsem Vám už psala ohledně mého přítele..ty testy zatím odložím..jeho chowaní se oprawdu lepší..a abych řekla prawdu mam z toho sama strach a tak se snažím wěřit..ted o weekendu jsme meli zajimawy rozhowor..no tema perwitin..je to tak 4. mesic co by mel byt cisty(nepisu ze je cisty,pac to nemuzu 100% wedet)..trwalo to ted u nej neco pres pul roku sama newim presne a pred tim 2 roky ted uz wlastne skoro 3 zpet to trwalo pul roku co bral..to jsme s nim tedy nebyla,ale ted co zacal podruhe tak ano,ale rozesli jsme se...no je to na dlouho co se delo..ted jsme tedy zase spolu od kwetna abyste byli w obraze:)ale jak jsme se bawili o tom perniku rekl mi ze je to tak 50:50 co by udelal kdyby ho mel pred nosem..moc me to ranilo zase na druhou stranku o tom co si s tim prosel se neni asi cemu diwit ze 3mesice nestaci k tomu aby si byl jisty ze uz NEEEE!!!jen newim jak pomoci..rikal ze nechce,ze se tech lidem wyhyba atd.toto mu werim..ale neni pozne se tomu naweky wyhybat a kdyz uz se k tomu dostane tak si dat..proc wam to pisu no newim proste jak ho podporit pomoci..studuji w Praze a jsme z jiznich cech takze nejsme stale spolu..powidam si o tom s nim snazim se ale prijde mi to porad malo..jak jsme se rozesli hodne trpel a to jak s pernikem s lidmi okolo tak beze me(tohle nemyslim sobecky,ale jsou to jeho slowo) pernik mu toho proste moc wzal a tak tim ze mi rekl 50:50 se mi nezda ze si to uz konecne uwedomil ze to neni to sprawny...

Odpověděl:
Dobrý den, jsem ráda, že jste se ozvala. Z vašeho dotazu cítím, že vám na vašem příteli a vztahu s ním hodně záleží a zabýváte se tím, jak příteli pomoci, aby to s pervitinem ustál. Váš přítel se střídavými uspěchy bojuje s pervitinem už delší dobu a zdá se, že na věc nahlíží docela objektivně. Víte, ale vaše možnosti jako partnerky, jsou přeci jen omezené (nemůžete příteli dělat terapeuta) a tak si myslím, že nejlepší by bylo, kdyby se přítel obrátil na nějaké ambulantní doléčovací centrum, kde by si o svých problémech se zvládáním abstinence mohl popovídat s někým z odborníků osobně a probrat strategie jak situaci zvládat. (To, že se přítel snaží vyhýbat lidem, kteří berou, je samozřejmě nanejvýš rozumné). Na vašem místě bych se snažila přítele nasměrovat na některé z doléčovacích center, to vnímám jako nejdůležitější. Taky mě napadá, že ve volném čase, který trávíte společně, bych plánovala aktivity, které nejsou z hlediska užívání drog, (platí i pro alkohol), rizikové. Tím chci říct, že vyrazit pařit někam na party nebo na fesťák není skutečně v dané situaci to pravé. Kontakty na doléčovací centra najdete na stránkách www.drogy-info.cz v pravém sloupci v rubrice Mapa pomoci. Pokud by se vám nepodařilo nic najít, napište nám bližší region a my vám zkusíme někoho doporučit. Držím palce ať se daří vám i příteli.