Jaka jsou rizika?
Honza
Ahoj, potreboval bych poradit. Sam mam zkusenosti s nejakymi drogami pokud se tomu da drogy rikat. Napr. Marihuana, Houbicky, Trip, Alkohol, Muskatovy oreh atd.... Sam uz je ale az na alkohol neuzivam! Jedna moje kamaradka, ktera vzdycky jenom obcas hulila si koupila peri a chce to zkusit. Sama pracuje v krizovem centru a chce pomahat lidem. Chapu ze chce zkusit jake to je, aby asi vic pochopila lidi co to berou, ale stejne mam o ni strach a bojim se aby se ji neco nestalo nebo se nestala zavisla. Vim ze je na pervitin jenom psychycka zavislost a myslim ze ona neni ten typ, ktery by tomu mohl propadnout, stejne mam ale srach aby se ji neco nestalo. Moc se v tom nevyznam, muzete mi prosim popsat jaka jsou rizika zavislosti a jake jsou ucinky jak psychycke tak i fyzicke na cloveka ktery pervitin snupe. Jak se citi po uziti a jak pervitin telo poskozuje, pripadne stavy nasledujuci po uziti. Muze se clovek treba i po jednom uziti nejak zmenit, ze by ho to ovlivnilo i kdyby dal nepokracoval?? Diky za brzkou odpoved!

Odpověděl:
Dobrý den, poměrně podrobné informace ohledně pervitinu a jeho rizik najdete na těchto stránkách v rubrice "Stimulační drogy - pervitin". Tak to pročtěte a kdyby nebylo něco jasné nebo jste tam potřebnou informaci nenašel, tak se klidně ještě ozvěte. Taky to můžete dát přečíst vaší kamarádce, ať má představu, do čeho jde. No, jinak mě k vašemu dotazu ještě napadá docela zásadní věc - že k tomu, aby člověk dokázal kvalitně pomáhat lidem, kteří berou drogy, není kvalifikací vlastní drogová zkušenost, nýbrž adekvátntí vzdělání a také určitá osobnostní vyzrálost a srovnaný vztah k návykovým látkám. PS: Na emaily odpovědi bohužel neposíláme.