otazka na drogy
gillietta
dobry den, Mám takový menší problém, mam přítele, u kterého jsem našla heroin, vím to jistě ( ne bílý prášek, ale světle hnědý)neustále nacházím alobaly, na kterých je vypálená černá skvrna a divně to páchne, je pravda, že jeho bratr taky bere, našla jsem to zabalené jako dopisní obalku velikostí 20Kč, říkají tomu psaníčko. Jenže můj přítel mi tvrdí pořád, že to není jeho a že nic nebere, ( ale v minulosti drogy bral) našla jsem tu o u něj a nachytala jsem ho jak chtěl vzít alobal, jeho bratra jsem přistihla při činu. jeho chování se hodně změnilo začal po mě řvát, nadávat mi sprostě a neustále něco hledá nebo něco chce podat i když je to buď vedle něj nebo to ma v ruce, neustále mě někam posílá třeba večer at se jdu hned koupat i když ví že se chodim koupat po něm nebo az pozde vecer. Jak poznam, že to bere, jakou to ma vuni při užití jestli bude nejak divne pachnout nebo ja nevim proste jestli to ucitim a jak mam poznat, jestli to kouří nebo vdechuje nosem????nevím už jak bych to ještě popsala ale jeho chování se změnilo od te doby co jsem to našla, ale neřekl ani slovo když jsem mu řekla, že jestli to není jeho tak at to splachne do wc - udělal to a jeho chovaní od té doby se zmenílo mam strach a strasne mi na nem zalezi ale ja nevim uz jak to mam resit, jeste treba kdyz to najdu a zeptam se ho co to je zacne po me rvat at se vzpamatuju ze nejsem normalni a odejde takhle se nikdy nechoval pomozte mi poslete mi nejake informace nebo i treba obrazky nebo ja nevim proste nejakou radu jak mu domluvit a jak se toho zbavit. Děkuji moc Gill ( nechci aby tohle nekdo videl nebo to bylo zverejneno prosim )

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že situace je poměrně jasná a že v tuto chvíli ani nepotřebujete vědět, jakou vůni má heroin při užití. Našla jste u přítele, který už v minulosti drogy bral, heroin (heroin není jen ve formě bílého prášku, ale v ČR je dostupnější právě hnědý heroin právě toho zabarvení, které popisujete Vy), alobal, který se používá při kouření heroinu, psaníčko... Víte, že jeho bratr drogy bere a přistihla jste ho přitom. Přítelovo chování se velice změnilo... Posílá Vás pryč nebo se jít koupat, pravděpodobně proto, že si chce vzít drogu a nechce Vás mít u toho. Je zmatený, agresivní, chová se k Vám hrubě. Bude opravdu nutné si připustit, že Váš přítel opět lítá v drogách. Nicméně zásadní je to, jak se k Vám chová. Nemám pocit, že by chování Vašeho přítele bylo v souladu s tím, čemu se říká partnerský vztah a pokud přítel není ani ochoten přiznat, že drogy bere a uvažovat o nějaké změně, tak bych skoro řekla, že by bylo na místě z takového vztahu odejít. Protože pokud to neuděláte, tak Vás to semele a vyčerpá - vše do vztahu dáváte Vy a zpět se Vám nedostává nic, přítel odmítá uvažovat o jakékoli změně, nepřipouští si, že má s drogou problém, chová se k Vám agresivně. Pokud ve vztahu zůstanete, obávám se, že se to nezmění. Přítel bude mít pocit, že mu vše prochází a nebude motivovaný s tím něco dělat. Vy budete nešťastná. Chápu, že Vám na něm záleží, ale pokud on nebude chtít, tak s tím nepohnete. Zkuste myslet také na sebe. Možná je pro Vás moje odpověď příliš tvrdá, za což se omlouvám. Jen chci říct, že to vychází z mých zkušeností v práci s drogově závislými a je velmi nepravděpodobné, že by to zrovna ve Vašem případě mělo jiný scénář. Opatrujte se.