Závislost na lécích
Yazzy
Dobrý den, moje kamarádka (38) je závislá již 13 let na lécích (prášky na spaní - stilnox, prothazin). Opakovaně prošla dvěmi léčebnami (Bohnice 2x a Nechanice 1x). Bez úspěchu. Momentálně je tři měsíce po léčbě a již si několikrát léky vzala. V pondělí může nastoupit opět léčbu, ale odmítá ji. Její manžel to již vzdal a zvažuje rozvod. Má dvě dospělé děti. Začínám nabývat stejného dojmu jako její manžel, že se vlastně léčit nechce a že ji to docela baví. Neustále lže a protiřečí si. Můžete mi poradit nějaké centrum, kam by mohla docházet v Pardubickém nebo Hradeckém kraji? Vidím problém i v socializaci a začleněním se do společnosti po návratu z léčebny. Děkuji. Yazzy

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, léčba v psychiatrické léčebně má svá specifika a omezení a nestačí za pár měsíců vyřešit všechny dlouhodobé problémy. Vaše kamarádka by si asi potřebovala ujasnit vůbec svůj vztah k lékům a také změnit svůj životní styl. Vypadá to, že i když byla léčba úspěšná, podcenilo se vždy doléčování, které je také velmi podstatné a je právě o znovu začlenění se do společnosti. Myslím, že by pro ni mohla být vhodná déledobější terapie, zpočátku asi individuální a později třeba i skupinová. V jejím okolí je mnoho psychiatrických i psychologických ambulancí. Ty které se zabývají i závislostmi najdete na stránkách www.drogy-info.cz v sekci "mapa pomoci", kde stačí zadat lokalitu a vybrat, co se nejvíce hodí.