strach z rec..
Laura
Abstinuji už dva roky po dlouho letém užívání P. i H.(ale především P.).Ted se k nám ale přistěhoval nový soused, který P.užívá.Už jsme se trošku spřátelili, o drogách jsme se bavili a mě začali strašný chutě. Přemýšlím o tom denně, chvíli jsem rozhodnutá, že mu o trochu řeknu, pak si to zas rozmyslím.. Taky mám strach, že kdybych si dala, že bych v tom zase uvízla a vyhrabat se z toho pro mě tehdy byl docela problém. Byla jsem i dvakrát na léčení a žádné doporučené postupy v těchto situacích prostě nepomáhají. Asi mi taky nepomůžete, já jen.., že bych potřebovala nějakej.. snad zázrak?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, zázrak asi žádný nepřijde, je to jen na Vás. Nemusíte v tom zůstat ale úplně sama, možná by pomohl nějaký posilovací kontakt, taková prevence relapsu. Jestli jste někam chodila na doléčování, bylo by to nejlepší přímo tam. Už Vás tam znají a ví, co potřebujete. Pokud ne, doporučila bych nějakou ambulanci v okolí, kam byste si mohla jít popovídat o svých chutích a o tom jak je zvládat. Možná bude stačit jeden kontakt, možná bude třeba udělat razantnější změny, abyste chutě neměla. Byla by škoda po takové době abstinence všechno hodit za hlavu. A že by to tak nedopadlo je asi dost naivní představa, nebo spíš přání. Pokud byste nevěděla o žádném kontaktu v okolí, dejte vědět, kde by to mělo být, rádi Vám nějaké napíšeme.