syn
mama
Nevim,co mam dělat.V únoru jsme zjistili,že si nas 23letý syn píchá pervitin.Od te doby nam všem převrátil život.Nadělal dluhy,vyhodili ho z práce.Domlouvali jsme mu,prosili.Nic platné.Nemá kamarády,už ani přítelkyni.Vyhodili jsme ho z bytu.Teď bydlí na zahradě aby měl alespoň střechu nad hlavou.Teď tvrdí,že chce skončit s drogami,ale jen když ho necháme bydlet doma.1x týdně mu děláme test.Je stále pozitivní.A teď muj problém.Máme jet v srpnu na dovolenou s dcerou.Já se bojím odjet,manžel řekl,že se nenechá zničit a pojedeme.Teď už týden mu nedávám ani jídlo.Chci aby si našel práci a začal platit dluhy.manžel je v ID,já dělám 10hod.denně,dcera ještě studuje.Mám odjet? Syn vyhrožuje že si něco udělá.Není to vydírání?Co mám dělat.Mám pocit,že muj život už bude jen o práci a placení jeho dluhu.Prosím poradte.Trvalé bydlistě jsme mu u nás zrušili ale dluhy nadělal ještě v době,kdy ho měl u nás.Bojím se exekucí.To už by nás dorazilo.Děkuji za radu.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za pozdní odpověď, bohužel se nám tu v době dovolených dotazy přiliš nakupily. Myslím, že situace je opravdu složitá a že by bylo asi nejlepší vše zkonzultovat s někým z odborníků osobně. Získala byste potřebnou podporu, informace a mohla se lépe rozhodnout, jak postupovat dál. Vaše rozhodnutí, že syn nebude bydlet u Vás v domě, že mu teď už ani neposkytujete jídlo a peníze, zrušili mu trvalé bydliště, je jediné rozumné rozhodnutí. Ptáte se, jestli je jeho chování vydíráním - pokud mám odpovědět upřímně, myslím, že ano. Je to jeden z projevů závislosti - pokusit se získat drogy a cokoli jiného jakýmkoli způsobem. Myslím, že pokud byste syna opět vzala domů, že se situace nezlepší a syn abstinovat od drog nezačne. Jen začne nanovo stejný kolotoč, jaký jste si zažili předtím. Pokud je Váš syn na tom tak, jak popisujete, tak se situace nezmění ze dne na den. Není pravděpodobné, že by s drogami sám od sebe přestal, začal chodit do práce a platil své dluhy. Bude potřeba, aby nastoupil někam do léčby a postupně si všechno zařídil. Co se týče dovolené - nemohu samozřejmě rozhodovat za Vás, ale myslím si, že byste měla myslet také na sebe a na zbytek rodiny. Není možné vše v rodině podřídit výhrůžkám a drogové závislosti syna... Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám odporučit kontakt na někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit a všechno to probrat a ujasnit si, jak dál a jaké jsou Vaše možnosti. Zatím držím palce.