kam se obrátit
sweetrenata
Dobrý den, mám dotaz.Mám podezření že můj bratr bere drogy, nevím sice v jaké formě, ale myslí si to každý kdo ho zná.Je abnormálně aktivní, ve dne spí, mluví strašně rychle až se zadrhává a má stavy úzkosti, až tak že se krčí v koutě místnosti a vidí lidi co mu chtějí ublížit.Chtěla bych se zeptat kam se obrátit o pomoc, pokud jsou toto příznaky závislosti.Bratr bydlí s rodiči a bojím se aby třeba neublížil sobě nebo jim. Děkuji Renata

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, mohlo by jít o pervitin, s tím, že halucinace a úzkosti jsou většinou příznakem toxické psychózy. Je ale také možné, že jde o psychické potíže. Na dálku se to nedá moc dobře určit. Pokud by se Vám podařilo bratra přesvědčit, aby navštívil nějakého odborníka, bylo by nejlepší obrátit se na psychiatra, pracujícího se závislostmi, tedy např. na AT ambulanci nebo psychiatrickou léčebnu. Kontakty ve Vašem okolí najdete na stránkách www.drogy-info.cz v sekci "mapa pomoci". Stačí zadat příslušné město. Pokud bratr nebude ochotný spolupracovat, můžete se alespoň Vy sama obrátit na odborníka a poradit se s ním, co dál. Pokud byste v databázi nenašla potřebný kontakt, napište, kde by to mělo být, ráda Vám nějaké zašlu.