Piko... (Pro Báru Orlíkovou)
Patrik
Báro, dobrý den, opravdu bych potřeboval poradit na koho se diskrétně obrátit, potřebuju pomoct není to sranda, aspoň ne pro mě :-( Zkusil jsem to jednou a naposledy, ale trestá mě to už půl roku. Zrovna teď, kdy píšu je mi na umření, motá se mi hlava, jako bych to nebyl já, mám i vyšší tlak 133/99. Jsem sice unavený a večer se tlak "údajně" zvyšuje, ale nejsem prostě ve své kůži. Hučení v hlavě, vnitřní neklid, mám dojem, že to neskončí dobře :-( mám strach o zdraví... asi přirozeně. Záchranou je zatím Neurol, ale asi to není definitvní a rozumné řešení, každopádně atím pro mě jediné možné. Budu rád za bližší info k někomu, kdo by mi pomohl. Patrik

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Omlouvám se za svou pozdní odpověď, měla jsem dovolenou a kolegové dotaz přenechávali mě, až se vrátím. Chápu, že potřebujete pomoc a moje předchozí odpověď vůbec nebyla míněna v nějakém ironickém duchu. Myslím, že by bylo určitě na místě vyhledat odbornou pomoc (zvláště když už s tím máte zkušenost a pomáhá Vám to - reakce na skrytou poznámku). Ohledně té medikace - možná by stálo po konzultaci s odborníkem za zvážení, zda medikaci nezaměnit za nějakou bezpečnější. Jak už jsem psala, Neurol a Lexaurin Vám sice mohou krátkodobě pomoci zvládnout krizi, ale v dlouhodobém výhledu to není úplně dobrá volba vzhledem k vysokému riziku závislosti a dalších problémů, např. s pamětí. Existují nové typy antidepresiv nebo mírných antipsychotik, které nemají tyto závažné vedlejší účinky při dlouhodobém užívání. Posílám Vám nějaké kontakty, kam byste se mohl obrátit. Všechna uvedená zařízení a ambulance by měly být pro pacienty bezplatné (pokud mají zdravotní pojištění). Zatím držím palce a přeji hodně štěstí. Psychiatrické centrum Praha, Ústavní 91, 181 03 Praha 8 – Bohnice Telefon: 266 003 310 – ambulance (pavilon 23) E-mail: klinika@pcp.lf3.cuni.cz Psychoterapeutická klinika ESET Středisko Hekrova Hekrova 805, 149 00 Praha 4 Psychiatrická ambulance: Telefony: 272 937 500, 272 937 499, 272 941 925 E- mail: esethekrova@volny.cz Dejvické psychoterapeutické centrum psychiatrická ambulance a psychoterapie Evropská 86, Praha 6 kontaktní tel. 777 11 22 48 (volejte denně 8 - 22 hod) e-mail: kontakt@dpc.cz MUDr. Richard Zajíc Psychiatrická ambulance a psychoterapie Krčská 1079/59 140 00 Praha-Krč Telefon: 241 443 120