co dělat?
paula
Dobrý den,prosím o radu.... Dceři je 19let,od 12let se potýká s nechutím žít,v 1ž začala uívat mariuhanu a později skončila na pervitinu ...Prodělala detox v Opavě pak půl roku v zehraničí(změna prostředí)Po návratu pár měsíců vydržela bez drogy a nyní opět užívá...Nezvládá běžný žívot,nedbá na sebe,nechala školu a nepracuje,bydlí u mě...Nevím co s ní...Nechce ani slyšet o tom aby šla do komunity Bílá Voda ap.Jsem vyčerpaná a nevím co dále.V centru pomoci mi bylo řečeno,že mám chránit sebe a jí nechat upadnout až na dno...Ale jak?Copak to jde?

Odpověděl: Jakub Minařík
Kolegové mají možná pravdu. Udělala jste už co jste mohla. :-) Na vašem místě bych se ještě poradil s léčebnou v Opavě, kde se léčila. Kolegové ji znají a z vašeho popisu se celkem zdá, že to není jen jednoduchý problém se závislostí, ale je tam možná i další duševní onemocnění. Možná budou mít kolegové nějaký nápad co s tím. Ale jinak myslím, že pokud dcera nechce nic udělat, tak s ní nic neuděláte. Jen ji, pokud ji podporujete, udržujete v braní drog. Je možná rozumné ji odříznout od zdrojů. Člověk pak v sobě mnohdy sebere sílu ke změně.