kouření trávy
jarous
reaguji na dotaz (kód 344400), zodpovídala paní Bára Orlíková. Děkuji za rychlou reakci, máte pravdu, nevím jak se zachovat, chci ještě poznamenat-bohužel jsem se dopátrala včera, že syn byl v nějaké partě, která jela v pervitinu - šňupali-takže jste se trefila přesně, rok chodí s holčinou - 18 letá, která v té partě byla taky, taky šňupala. Před rokem z party odešli ale jsou v jiné, která údajně příležitostně kouří trávu. Když se na to zeptám jestli to svinstvo kouří (naposledy před měsícem), tak zapírají. Její rodiče to zřejmě neví. Já opravdu nevím jak reagovat ale nechci je takhle nechat ale bojím se abych si ho neodcizila, aby měl ten pocit, že mu chci pomoci.Opravdu jsem to zkoušela po dobrém i po zlém. Prosím Vás o radu na koho se obrátit. Jsem z Uherského Brodu (okres Uherské Hradiště - Zlínský kraj). Děkuji mnohokrát za odpověď i za držení palců, budu je zřejmě potřebovat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Velice se omlouvám za pozdní odpověď, ale měla jsem dovolenou a kolegové dotaz přenechávali mě, až se vrátím. Myslím, že situace asi bude skutečně spíše o pervitinu, nikoli "pouze" o marihuaně. Je možné, že Váš syn se pokoušel s drogou přestat (období, kdy se snažil, přibral na váze, které jste popisovala v předchozím dotazu) a v současnosti tu abstinenci od pervitinu úplně nezvládá. Ale to lze těžko posoudit takto přes internet. Asi by bylo skutečně nejlepší, kdybyste se mohla obrátit na někoho z odborníků osobně a vše probrat. Jistě byste dostala konkrétnější odpovědi na své otázky a mohla se lépe rozhodnout, jak postupovat dál. Posílám Vám několik kontaktů, kam byste se mohla obrátit, které jsou ve vašem regionu. Více informace o jednotlivých centrech najdete na jejich webových stránkách. Kontaktní centra jsou zařízení primárně určená pro pomoc uživatelům drog, ale v jejich nabídce je i pomoc rodinám a blízkým závislých, takže Vám určitě budou ochotni pomoci. Dál držím palce a přeji hodně sil a trpělivosti. Kontaktní centrum centrum Charáč Podané ruce, o.s. Průmyslová 819, Uherské hradiště, 686 01 telefon: 572 540 616 http://www.podaneruce.cz Kontaktní centrum, o.s. ONYX Gahurova 1563/5, Zlín, 760 01 telefon: 774 256 540 http://www.os-onyx.cz