Sodovka
Patrik
V prosinci jsem to přehnal s pikem, měl jsem pak starosti s psychikou, strachy o život, sebepoškození, bral jsem i nějaký léky typu Neurol a Lexaurin. Mám ale pořád pocity depersonalizace, někdy mi je jak když ten život nežiju já a mám strach z poškození mozku, případně trvalého porušení psychiky. Co to je? Někdy mám pocit, že už to nebude mít dlouhého trvání a třeba předčasně umřu. Co mám dělat, mám tyhle stavy tlumit léky, nebo jít k doktorovi? Dostávám sodovku, ale fakt pekelnou.... abstinuju, nekouřím a už ani nepiju. A když ano, tak běžnou opilost nesnáším, protože mi připomíná stav kdy to nejsem já a to mě děsí... mám ho i když si nedám ani kapku a neumím s ním vůbec nic dělat. Mám vůbec šanci se dát dohromady? Sportuju, poměrně aktivně, ale vliv to má jen dočasný.... prosím, poraďte co s tím, nevím si rady... Patrik

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel, to se po tom "přehnání" s pervitinem může rozběhnout. Píšete, že tu zkušenost s pervitinem jste měl v prosinci - chápu tedy dobře, že tyhle tíživé stavy trvají už půl roku? Z toho, co píšete, jsem také pochopila, že se pokoušíte o sebemedikaci, a to léky, které mají poměrně silný účinek a jsou pouze na lékařský předpis... Mimo jiné mají také potenciál vyvolat závislost, pokud nejsou užívání dle doporučení lékaře. Na Vašem místě bych velice rychle vyrazila za psychiatrem. Šanci dát se dohromady máte, ale musíme s tím začít rychle něco dělat - v takovýhle případech samoléčba moc nepomáhá, ať se o to pokoušíte sportem nebo léky bez předpisu lékaře, zvlášť když ta hrůza trvá už šest měsíců a zjevně se to moc nelepší. Rozumné je, že abstinujete - to by tomu spíš ještě přispělo. Když mi napíšete, odkud jste a kolik je Vám let, tak bych Vám mohla doporučit někoho ze svých kolegů, na koho byste se mohl obrátit a kdo se v řešení takových potíží po užití drog, jaké prožíváte Vy, vyzná. Zatím držím palce. Určitě přijdeme na něco, co by Vám pomohlo.