testy na pervitin
adéla
Dobrý den,přítel začal asi před měsícem brát pervitin.Nesouhlasím s tím a proto jsme se rozešli.Chce se vrátit,ale já chci mít 100% jistotu,ze přestal.Jsou jedinnou možností,jak to zjistit,krevní testy?A kde by se je mohl nechat udělat a kolik stojí?A kdy by na ně měl jít,aby byl test negativní,kdyby si poslední dávku dal dnes?Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, rozešla jste se s přítelem, protože začal užívat drogy. Teď se chce vrátit. Domluvili jste se na testech. Testy na drogy z moči se dají koupit v lékárně. Kdyby je neměli, můžete si je objednat. Na jeden druh drog stojí kolem 150,- až 200,-, na jednu drogu kolem 100,-. Když si přečtete příbalový leták, najdete tam informace o spolehlivosti a době, jakou testy zpětně mapují. Pervitinu vydrží v moči 3 - 21 dní (v závislosti na intenzitě předchozího užívání, kvalitě drogy, individuálním metabolismu apod.). Při občasném užívání se testy negativizují cca do týdne. Kdyby si tedy dal přítel drogu dnes, po týdnu by měl mít celkem spolehlivě testy negativní. Další variantou jsou testy z krve. Ty Vám může zařídit praktický lékař, platí se kolem 300,-, ale záleží na tom, jaký test si vyberete. Zpravidla lze pervitin v krvi detekovat 1 - 3 dny. Sama nejsem zastánce testování. Jeden negativní test nezaručí, že dotyčný drogy nebere a brát nebude. Navíc mohou vyjít testy falešně a nebo se dají podvést, případně ovlivnit užitím léků ap. Abyste měla 100% jistotu, musela byste přítele testovat každý týden a být přítomna odběru. Kdybych Vám měla radit, doporučila bych Vám dohodnout se na pravidlech a zaměřit se spíše na přítelovo chování. To je něco, co je vidět a o čem nelze pochybovat. Ale rozhodnutí je na Vás. Jistota je něco, co vzniká na základě důvěry. Je to křehká věc, kterou by si měl člověk zasloužit. Je vůbec možné mít po takovéhle zkušenosti někdy 100% jistotu? Je dobře, že jste opatrná. Zkuste si určit jasná pravidla, která budete oba dodržovat. Stanovte si třeba i zkušební období a domluvte se na pravidelném hodnocení toho, jak Vaše dohoda funguje. Buďte důsledná! Jestli jsem Vám neodpověděla na Vaši otázku, nebo se budete chtít ještě na něco zeptat, napište. S pozdravem, Gabriela Koryntová.