testy
Yetu
Dobrý den, potřebowala bych od Was poradit..už přes 2 roky jsem s přítelem, ještě než jsme spolu začali měl problémy s perwitinem, pak už bylo wše w pořadku..až do asi srpna 06 nebo to si myslim aspoň já..začalo to nanowo..přes týden spolu nejsme studuji a pracuji Praze a tak jezdím domů jen na weekendy, to je asi taky dost chyba..no ale k weci:) w únoru jsem to už wzdala a rozešla se s ním..byli jsme od sebe 3 měsíce..wím není to dlouhoa, ale doufám, že si dost wěcí uwědomil..a dost si ten swůj čumák nabil a tak jsem to zkusila už naposledy..každopádně chci, aby šel na testy..souhlasí s nimi a to dříw nechtěl..ale newím jak se to dělá..slyšela jsem, že se to tam dá najít 3 měsíce zpět..ale newím kam jít?a taky jestli moč nebo krew..ani jedno by nebyl problém, jeho teta je sestřička a tak by mu krew wzala..jen newím kam to pak donést..jsem z Jižních Čech a par km od nás je komunita Pocestný mlýn..je možné, že mi to tam udělaji?nebo musím mít nějaký doporučení?? Už tam bylo dost lží, a proto chci mít w tomhle jasno a na testech si trwám...moc děkuju za odpowěď a doufám, že mi poradíte.. Přeji hezký den:)

Odpověděl:
Zdravím vás, pokud váš přítel s otestováním souhlasí, neměl by to být až takový problém. Testy na přítomnost drog se prodávají ve větších lékárnách (nebo vám je mohou objednat) a stojí cca 150,- Kc. Tyto testy se provádějí z moči a fungují na podobném principu, jako testy těhotenské (detekční proužek). Užití pervitinu je z moči možné zjistit až 3 týdny po posledním užití, to v případě dlouhodobého, intenzivního užívání. Při občasném užívání je to zhruba jeden týden. Ale je důležité vědět, že tyto testy jsou pouze orientační a i když je jejich spolehlivost poměrně vysoká, není stoprocentní. Což v praxi znamená, že pokud je výsledek testu v rozporu s tvrzením testovaného, je třeba provést konfirmační test v toxikologické laboratoři. No, a taky je dobré si dopředu promyslet, jak s výsledkem testu - ať pozitivním nebo negativním - naložíte, jaké budou vaše další kroky. (Když bude test negativní-vrátíte se k příteli a budete mu věřit? Nebo ho chcete testovat pravidelně, což btw. vztahu skutečně neprospěje? Když bude test pozitivní, rozejdete se s přítelem definitivně? Víte, test vám jen ukáže, zda v poslední poměrně krátké době přítel drogu užil, či ne). Zkuste nad tím vším popřemýšlet a v ideálním případě to probrat i s přítelem. Přeji vám oběma hodně štěstí.