závislost mé dcery
Eva P
Dobrý den,obracím se na Vás s dotazem,který s e spíše týká mé dcery.Je jí 23 let a už víc jak 3 roky užívá pervitin.Letos měla nastoupit do léčebny v Nechanicích,odsud však po 2 dnech utekla.Žila s přítelem,který je také závislí na drogách.Letos v březnu však mou dceru zmláti tak,že byla na pracovní neschopnosti,celá tato událost se řešila i u okresního soudu v Trutnově,kde jmenovaný vyšel pouze s podmínkou.Ovšem posledních 14 dní,stále napadá mou dceru dále.Fyzicky napadl i mně a bohužel policie to stále řeší jako přestupky,za které ho nemohou postihnout.Mám dotaz zda existuje nějaká poradna pro odvykání a zda nevíte kam se obrátit,když naše policie ve Dvoře Králové n/L je krátká na takové lidi.Moc Vám děkuji za odpověď,jsem z toho nešťastná a hledám pomoc kdekoliv.s pozdravem Eva

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás opravdu složitá situace. Nicméně Váš dotaz má tři různé oblasti, z nichž každá vyžaduje trochu jiný postup. Za prvé jde o záležitost fyzického násilí ze strany přítele Vaší dcery, kde bych se spíše obracela na nějakou právní pomoc, abyste získala potřebné informace a argumenty a případně se mohla i proti postupu policie bránit. Tady Vám můžu poskytnout kontakt na Právní poradnu A. N. O., která je zaměřená na právní problémy související s drogami a poskytuje bezplatné služby. Právní poradna A.N.O. Asociace nestátních organizací zájmové sdružení právnických osob Koněvova 95, Praha 3, 130 00 telefon: 222 582 932, mobil: 736 760 701 Mgr. Hana Gajdošíková (advokátka) http://www.asociace.org Dále jde o to, abyste Vy získala nějakou psychologickou podporu a potřebné informace a mohla se lépe rozhodnout, jak postupovat dál. A další oblast je možnost léčby pro dceru. Tam to ovšem závisí na tom, zda je ochotná do nějaké léčby znovu jít nebo zda léčbu odmítá. Na níže uvedené kontakty se můžete obrátit Vy (případně i společně s dcerou) nebo i dcera sama, nabízejí jak poradenské služby pro uživatele drog, tak pro jejich rodinné příslušníky. Také by pomohli při výběru vhodné léčby a při jejím zprostředkování. Kontaktní centrum RIAPS Náchodská 359, Trutnov, 541 01 telefon: 499 814 890, 731 441 267 Olga Trunečková http://www.riaps.cz Ambulantní program RIAPS Presslova 449, Dvůr Králové nad Labem telefon: 499 320 517 MUDr. Zuzana Kozáková http://www.riaps.cz Kontaktní centrum Laxus o.s. Pospíšilova tř. 698, Hradec Králové, 500 03 telefon: 495 513 977 Bc. Eva Krejcarová http://www.laxus.cz Přeji Vám hodně štěstí a držím palce.