kouření trávy
jarous
Dobrý den, pomozte mi prosím, už nevím jak mám pohovořit s 22 letým synem, který kouří trávu. Přišla jsem na to asi před rokem, začal chodit večer domů , rozšířené panenky, celé víkendy prospal a večer chodil do různých restaurací, přicházel v noci, přestal jíst, zhubl 12 kg, pak jsem našla ukrytou trávu. Mluvili jsme o tom nesčetněkrát, zašla jsem k paní doktorce, která mu předepsala B12 vitamíny, aby alespoň začal jíst, od ledna přibral do 2 měsíců 7 kg, syn mi slíbil, že přestane. Teď zase zhubl, tvrdí mi, že to svinstvo nekouří ale nevěřím mu. Koupila jsem si drogový test (bojím se ho použít, mám strach, že mi odmítne dát vzorek moče), jsem ale přesvědčená, že toho nenechal, je zaměstnaný, pracuje v obchodě od 9 - 18 hodin.Večer chodí domů unavený, tvrdí, že je to z práce. Já už nemám sil domlouvat a vyhrožovat. Zkrátka bojím se o něj. Byla bych moc ráda za jakoukoliv radu. Navíc je silný alergik na trávy, asi na to jdu úplně špatně. Prosím pomozte mi. Děkuji moc.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu Vaše obavy o syna a vím, že to není pro Vás jednoduchá situace. Nicméně můj dojem z toho, co píšete, je takový, že se pravděpodobně nebude jednat (pouze) o marihuanu. Rozšířené zroničky, noční aktivita a prospané dny, výrazné zhubnutí, to není pro marihuanu typické. Spíše mě k tomu napadá užívání jiných drog - tyto symptomy jsou charakteristické pro stimulační drogy -např. pervitin. Mohu se ale samozřejmě mýlit. Myslím, že v tuto chvíli by bylo nejlepší, abyste se o odbornou radu obrátila Vy - syn na Vaše pokusy o vyjednávání a domlouvání moc nereaguje, výhrůžky, pokud nejsou splněny, také situaci moc neusnadní. Test těžko použijete bez synova souhlasu - je totiž potřeba, aby poskytl vzorek moči, což asi nebude jednoduché, jak sama píšete. Také nevím, jestli disponujete správným testem - pokud máte test pouze na THC (účinnou látku marihuany), tak se tímto testem nedají zjistit jiné drogy. Krom toho - přemýšlela jste o tom, co byste dělala s výsledkem testu? Co by se stalo, kdyby byl výsledek pozitivní? Co když by byl negativní? To jsou všechno věci, na které je potřeba se připravit... Pokud byste se obrátila na někoho z odborníků na drogovou problematiku osobně, pak byste získala potřebnou podporu, informace a mohla si lépe naplánovat další postup. Když mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla doporučit někoho z kolegů, na koho byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.