JN
Prosím o radu jak pomoci osmnáctiletému synovi, který už nejméně dva, možná i více let užívá marihuanu. Četnost užívání se zvyšuje / obávám se, že už téměř denně /, zjistila jsem i prodej. Myslí si, že na něm není nic poznat a že mu nic nehrozí... Našli jsme u něj i "Poppers". Jestli i něco víc, nevíme. Zkoušeli jsme mu domlouvat, vysvětlovat, naše obavy zlehčuje a tvrdí, že se není čeho bát. Nastávající prázdniny nás přímo děsí. Jsme normálně fungující úplná rodina, syn je studentem gymnázia, příští rok má maturovat.

Odpověděl: Jakub Minařík
Mám takový dojem, že syn s tím nechce moc dělat. Pomoci v takové situaci bývá velmi komplikované. Asi bych spíše než internetové poradenství doporučil obrátit se na nějaké poradentské centrum. Na straně druhé - nechci problém bagatelizovat - ale kouření konopí je přece jen mnohem menší problém, než užívání alkoholu. Alkohol je mnohem nebezpečnější droga. Může se jednat jen o epizodu užívání, podobně jako to vídáme u vrstevníků.Která přišla a zase odejde. Co se týče prodeje a experinemntů s jinými látkami, tak to je další problém. Osobně bych doporučoval udělat jednoznačnou hranici - prostě prodej konopí a užívání dalších drog je absolutně neakceptovatelné.