extáze
Péťa
Dobrý den, před měsícem jsem užila na taneční párty extázi.Týden po požití jsem měla nepříjemné stavy, které však odezněly.Po třech nedělích jsem požila větší množství alkoholu a nastaly mi nepříjemné deprese, stavy úzkosti, zimnice, střídání nálad.Je to přesně měsíc po užití drogy. Měla bych navštívit odbornou pomoc, nebo tyto stavy sami odezní? Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nevím,jak je to dlouho, co se Vám stal ten zážitek s tím alkoholem (usoudila jsem, dle Vašeho popisu, že asi týden), ani nevím, co znamená větší množství alkoholu a nevím, jak dlouho ten stav, který popisujete po užití alkoholu, trval, a zda dosud trvá. Taky nevím, jaké jiné zkušenosti s drogami máte a kolik je Vám let a jaký byl Váš psychický stav před touto zkušeností. Takže moc konkrétně Vám poradit nemůžu - ony se tyhle věci dost blbě diagnostikují po internetu. Ale - nezdá se mi moc pravděpodobné, že by to s tou extází mělo souvislost, pokud ty stavy po předchozím užití odezněly. Mohlo by to mít souvislost spíše s tím alkoholem. Tyhle stavy bývají typické pro kocovinu a trochu Vám to může nahnat strach, protože ne vždycky se to uklidní jen tím, že se z toho vyspíte, ale myslím, že to také spontánně odezní. Pokud to bude trvat i nadále, tak napište - pak by bylo asi na místě tu návštěvu odborníka zvážit. Pokud by to nepřešlo, tak bych spíš uvažovala o nějakých depresivních nebo úzkostných potížích, které podle toho, co píšete, ale nemusí (i když to nevylučuji) s užitím extáze nebo alkoholu souviset. Kdyžtak ještě napište a já bych Vám doporučila někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit. Zatím držím palce.