co teď
háňa
Man 18 letého syny,kterého vyhodily z učení dva dny před koncem školního roku.Nebylo to samo sebou před tím podmínečné vyloučení a nyní za jednu hodinu nazdar.Pro jistotu konec 2 ročniku 3x5 opravanení možná.Chlapec zabejčenej v minulosti tráva a stím spojené krádeže zatím snad doma.Potřebuji ho dostat z party nškam na nějakou práci nebo komunita .Nevím kam se obrátit a potřebuji ji ho jak se říká uklit co nejdříve než s partou bude ještě větší prúšvih.Děkuji

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že by bylo v tuto chvíli nejrozumnější se obrátit někam na odbornou pomoc osobně. Váš dotaz je příliš stručný na to, abych Vám mohla poradit nějaké konkrétní řešení. Terapeutické komunity jsou zaměřené na lidi, kteří jsou dlouhodobě závislí na tvrdých drogách, takže to by pro syna jistě nebylo nejvhodnější řešení. Nevím, zda by se situace vyřešila tím, pokud ho pošlete na čas pracovat někam pryč. Spíš mám pocit, že tím se problém zamete dočasně pod koberec a jakmile se syn vrátí, tak stejné potíže začnou pravděpodobně na novo. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam byste se mohla obrátit, poradit se, získat potřebnou podporu a rozhodnout se k dalším krokům. Myslím, že v tuto chvíli by bylo potřeba se zaměřit především na to, aby Vy jste měla podporu a potřebné informace a pak na to, jak bude vypadat synovo chování, další vzdělání, jeho fungování doma... Zatím držím palce a ozvěte se.