rohypnol
Monča
Můj kluk, bere asi dva tydny rohypnol. Mám strach, že se mu později něco vážného stane. Slíbil mi, že ho brát nebude, ale dneska přede mnou venku si jeden vzal. Nepoznala jsem ho a večer mi oznamil, že to byl rohypnol. Nemůže se toho zbavit i když by chtel a ja mu chci nejak pomoct, ale se mnou se o tom nechce bavit. Je mu po něm dobře a má poslední dobou nějaké problémy, ale to má dnes každý a nemusí se řešit zrovna tímhle způsobem. Mojemu klukovi je 16 a myslím, že je ještě dost mladý na to aby si něčím takovým pokazil život. Prosím poraďte mi co mám dělat, hodně se bojím, protože mi na něm moc záleží. Moc děkuju za odpověd a za radu ...

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Po dvou týdnech se jistě Váš přítel nestane závislým, jedná se pravděpodobně pouze o neuvážený experiment. I když samozřejmě Rohypnol patří mezi látky, které jsou návykové, měly by být pouze na předpis a jako všechny podobné látky ze skupiny benzodiazepinů, může při dlouhodobém užívání přinášet řadu potíží včetně rozvoje závislosti. Myslím ale, že by bylo v tuto chvíli vhodnější se s přítelem pokusit bavit o jeho potížích, které teď řeší a pokusit se mu s nimi pomoci. Chápu, že máte obavy, ale po několika užitích Rohypnolu by Váš přítel rozhodně neměl být ve stavu, kdy s tím nemůže přestat - o tom bychom se mohly bavit po několika měsících nebo letech kontinuálního užívání. Zkuste se spíš zaměřit na to, co se mu teď děje a navrhnout nějaké varianty, jak to řešit jinak než léky, než se zabývat přímo Rohypnolem a vyčítat mu užívání těchto léků. Když byste potřebovala, tak zas napište.