subutex
laguna
dobrý den,po 5letech každodeního braní heroinu kouřením na alobalu,léčím se ambulantně a beru po 28dnech 3/4 2mg subutexu deně.mám strach abych nebyla závislá na subutexu,i na něm mám problém se spaním,každý den od 3h nespím a v 5h vstávám.bojím se ho však vysadit úplně abych se jako už jednou nevrátila k heroinu.chci snížit subutex na čtvrtku 2mg deně a brát ho ještě třeba 3měsíce abych se naučila žít bez drog.myslíte,že pak budu mít velké abstinenční příznaky?existují léky které by to zmírnili,slyšela jsem o Dhc kontinus.děkuji

Odpověděl: Jakub Minařík
Existuje strategie - buď brát subutex měsíce a naučit se fungovat bez drog a pak vysadit. Jinat subutex je stejně jako heroin, morfin, codein, tramal, diolan, ... opioid. Pokud jste závislá na heroinu,automaticky jste závislá na všech látkách skupiny. To ale je spíše pro lidi, co bydlí pod mostem a živí se kriminálně a nebo vysadit pokud možno svižně. Pokud jste nepatřila do výše zmíněné skupiny uživatelů, pracovala jste, bydlela doma, normálně fungovala, neměla nějaké velké problémy, tak bych doporučil vysadit svižně, optimálně redukujte dávku na 1/2 za 10 dní, až budete na 1 mg denně, tak pak začněte užívat subutex obden. Pak vysaďte úplně. Je to nástroj k vysazení a stabilizaci. Subutex se bere jednou denně, obyčejně ráno (jestli ho berete večer tak proto nespíte), rozpustit po jazykem. Tohle je jedinný rozumný způsob jak ho užívat, pokud ho chcete užít jako lék. Čím více se budete s vysazováním matlat, tím to bude horší. Pokud ho budete brát 3x denně, injekčně, ... pravděpodobnost vysazení je 0. Žádný veliký absťák mít nebudete, budete se jen pár dní cítit polámaná, unavená, ale během cca. měsíce se to zlepší. Klíčem je donutit se k aktivitě pravidelnému režimu, ... Farmaka - na DHC zapomeňte, je to v podstatě braun. To můžete rovnou sáhnout po heroinu. Smysl mají vitaminy a minerály - doporučuju Magne B6, Thiamin, obé 1-1-1, na zklidnění meduňku. No a počítejte s tím, když to nezvládnete vysadit a nebo relapsujete, že byste měla jít na léčbu. A kdybyste potřebovala radu, pomoc kontakt, napište. Držím palce.