Marihuana
Chris
Dobrý den Už zhruba rok a půl kouřím každý den marihuanu...dříve mi to nedělalo žádné problémy,normálně jsem fungoval a studoval školu.Až v posledních měsících se začínají dostavovat deprese,úzkost,jsem nervozní,nemůžu se soustředit a celkově se cítím "vymazanej".Jenže všude čtu,že nebylo nikdy prokázaný, že marihuana ničí mozkové buňky... Chtěl bych se teda zeptat jestli jde vést normální život na intelektuální urovní i při dalším kouření, nebo musím přestat a mé IQ se mi vrátí do původní hodnoty?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že mícháte dohromady dvě různé věci - odumírání mozkových buněk a pokles IQ s psychickými problémy, jako jsou deprese, úzkosti, nesoustředěnost. To první opravdu prokázané není a možná to není nakonec ani tak důležité, zatímco to druhé bývá běžné u dlouhodobých a silných kuřáků marihuany a způsobuje všelijaké problémy. Myslím, že deprese a úzkosti jsou v důsledku mnohem nepříjemnější než nějaký pokles IQ, i kdyby byl. Nenajdete na toto téma asi moc rozsáhlých studií, ale praxe napovídá, že v situaci, ve které jste, je jediné možné a rozumné řešení přestat marihuanu kouřit. Psychika se obvykle za nějakou dobu srovná, někdy je třeba i odborné péče.