finanční situace při léčení
Evka
Dcera chce nastoupit na léčení, bere pervitin vykašlala se na školu a žije u kamarádky.Má se registrovat na prac. uřadě, příp má nárok na soc. podporu, nemá ani na jízdenku natož na oblečení a já jí bohužel podpořit nemohu, jsem na tom podobně, Děkuji za odpověd. Johanová

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Ideální by v tomto případě bylo, aby dcera mohla nástup do léčby předem probrat s někým z odborníků. Jednak by jí pomohli zprostředkovat vhodný typ léčby, jednak by jí poradili, co musí na úřadech vyřídit a také by jí s vyřizováním pomohli (úřad práce, sociálka, zdravotní pojišťovna, zajištění dokladů...). Tyto věci se dají vyřídit i v průběhu léčby, ale je to výrazně obtížnější a také dcera bude potřebovat aspoň minimum peněz na osobní potřeby na začátku léčby (základní hygienické potřeby a oblečení). Když mi napíšete, odkud jste (resp. kde dcera žije), mohla bych doporučit nějaké dostupné kontaktní centrum pro uživatele drog. Kontaktní centra jsou zařízení, která pomáhají drogově závislým - pokud se léčit nechtějí, pak jim poskytují výměnu jehle a stříkaček, možnost si vyprat a vykoupat se, základní zdravotní ošetření a pokud se léčit chtějí, tak jim nabízí poradenství před léčbou, zprostředkování léčby a pomoc na úřadech. Možná dcera nemá nárok na podporu v nezaměstnanosti, ale nárok na sociální dávky by mít měla. Když si (v ideálním případě) vyřídí sociální dávky, tak už pro nástup do léčby ale krom platných dokladů a nějakého základního ošacení nic moc nepotřebuje. Napište kde dcera teď žije, kolik je jí let, a zkusíme něco vymyslet. Zatím držím palce.