léčba závislosti
zdendig
zdravim, mám problém s psychickou závislostí na pervitinu. asi tak dvakrát týdně "si dám", a to po dobu zhruba 4-5 let. nikdy jsem neabstinoval déle jak dva týdny. narušuje mi to vztah s partnerkou, to jest pro mně hlavní důvod proč bych se chtěl nějakým způsobem léčit. zrovna jsem skončil v zaměstnání(příčiny odchodu z práce nesouvisí s drogama), a vážně bych chtěl svoji nezaměstnanost využít k léčbě. můžete mi poradit? prosím o brzkou odpověď a každopádně za ni mockrát děkuju, hoj zdenda

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že je to docela rozumné rozhodnutí. Mám za to, že by bylo ve Vašem případě možné využít nějakých ambulantních služeb, kde byste se mohl poradit, domluvit se, jak postupovat dál, získal byste potřebnou podporu a mohl řešit problémy, které s drogami souvisí. Znamená to ovšem, že budete muset trochu změnit life style a především se přestat stýkat s lidmi, kteří berou. Jinak se Vám to s největší pravděpodobností nepodaří. Nebude to asi úplně jednoduché, ale rozhodně to jde, zvlášť pokud máte takovou motivaci, chcete s tím něco dělat a nemáte žádné vážnější problémy související s drogami (zdravotní, finanční...). Když mi napíšete, odkud jste a kolik je Vám let, tak bych Vám mohla doporučit kontakt na někoho z kolegů, kam se můžete obrátit. Bylo by fajn, kdybyste napsal i další podrobnosti - jestli berete i něco dalšího, jestli jste bral někdy injekčně, jaká je Vaše celková situace co se týče práce, vztahu s partnerkou. Zatím držím palce a přeju hodně štěstí, odhodlání a trpělivosti.