pro pí.Koryntovou
Dobrýden paní Koryntová, mockrát děkuji za rychlou odpověď (č.141408), ale buhužel musím konstatovat, že vaše potvrzení mého podezření ve mně vyvolalo ještě větší obavy. Problém je třeba řešit co nejdříve a sdělení, že je to její věc je sice pravdivé, ale ona potřebuje pomoc, i když o ní momentálně nestojí. Očekávala jsem, že mně poradíte kam se obrátit nebo jak postupovat. Předpokládám, že máte se závislými lidmi zkušenosti, proto jistě víte jak se k problému staví. Nemohu a hlavně nechci čekat až se to samo nějak vyřeší. Pochopte prosím moje obavy. Děkuji

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, mrzí mě, že Vás moje odpověď ještě více znepokojila a nenašla jste v ní to, co jste hledala. Máte pravdu v tom, že je ideální problém řešit hned. Chápu i Vaše obavy a snahu začít s problémem něco dělat, i když dcera o pomoc nestojí. Přihlížet tomu, jak si dítě dělá, co chce a řítí se tím z našeho pohledu do záhuby, není zrovna nic příjemného. Bohužel je pravda i to, že nelze pomoci někomu, kdo o pomoc nestojí. V tuto chvíli jste to Vy, kdo vidí problém, zatímco dcera problém nevidí a ani nevyhledává pomoc. Na podobné situace navíc neexistuje žádná jednoduchá rada a často trvá řešení delší dobu. Vzhledem k tomu, že Vám moje poslední odpověď nestačila, doporučila bych Vám obrátit se na odborníky ve Vašem okolí osobně. Jestli jste rozhodnuta vyhledat odbornou pomoc, pak se podívejte na www.drogy.net do sekce kontakty a nebo napište, odkud jste a doporučím Vám zařízení ve Vašem okolí. Mohla byste tam zajít sama, s rodinou, s dcerou. Jestli jste z Prahy můžete se obrátit buď na Poradnu pro rodiče o.s.SANANIM (ŠKolská, tel. 284824234), nebo na o.s.ANIMA (Apolinářská 4a, tel. 224 968 238). S pozdravem, Gabriela Koryntová.