heroin-subutex
Ruet
dobry den,chtela jsem se zeptat na par otazek,tykaji se meho pritele,byl na Heroinu 6let. dostal se z toho a 7let abstinoval,ted bojujem.... zjistila jsem ze bere znovu,bral asi mesic nez jsem na to prisla,byli jsme u lekare,a ten mu predepsal subutex.(prakticky lekař) je to tyden co ho bere,prosim jaka je sance ze to zvladne,jak velke jsou abst.priznaky po vysazeni subudexu,a jak dlouho se má brát a kolik,a da se kombinovat s heroinem,jak bych poznala kdyby si ten S, aplikoval a nedaval ho pod jazyk.toci se mi z toho vseho hlava,a podlamuji kolena ,vlastni zkusenost z drogou nemam,verila jsem tomu ze je z toho na nadobro venku,mame dite a zili jsme celkem normalne,... take je mi divne ze porad spi prvni 3dny spal...pak 3 dny mi oprisel jakstaks normalni ,a ted zase celej den i noc spi? nerozumim tomu, a mam strach aby jsme to zvladli .... dekuju za odpoved.

Odpověděl: Jakub Minařík
Takže: 1. s heroinem nekombinovat. Buď jsou to vyhozené peníze za heroin (subutex má pevnější vazbu na receptory) a nebo předávkování (ve velké dávce heroin vytěsní subutex z receptorů). Kdyby měl přítel o tomhle pochybnosti A počítám že je mít bude) tak ať si prostuduje receptorovou teorii. 2. Injekční aplikaci nepoznáte, jedině ho užití pod dozorem - rozdrtit, dát mu to do úst, po pár minutách zapít vodou. 3. ohledně užívání subutexu - každopádně doporučuji užívat v jedné denní dávce, ráno. Subutex má poločas vylučování kolem 48 hodin, lze jej užívat 1x denně, i 1x za 2 nebo 3 dny. -buď může brát subutex stále, roky, říká se mu tomu substituce. známější je v tomto ohledu metadon. -nebo detoxifikace, tedy vysazení. 4. Pokud chce partner vysadit - tak redukkce dávky vždy po týdnu až 14 dnech, redukovat doporučuji po 4 mg de denní dávky 8 mg, dále pak po 2 mg, z těch redukovat na 1 mg denně, pak na 1 obden, pak lze již vysadit, resp. je dobré mít 2-4 dávky (tedy 1-2 2mg tablety) po 3 dnech. Pak vysadit. Tenhle postup je prakticky bez odvykacího stavu, zvládají jej těhotné ženy, mohl by to tedy zvládnout i muž. Doplňková medikace MagneB6, Thiamin (obé 1-1-1), meduňka lékařská při nespavopsti, máta při nevolnosti. žádný diazepam, rivotril, alkohol. Drobné upozornění: Pokud přítel hodně spí, je unavený, ... Tak bych měl trochu dojem, že bere heroin a subutex prodal. Nebo ty léky, které jsem nedoporučoval. Nerad bych mu ale křivdil, mohu se plést.